dinsdag 9 augustus 2011

Runners Service Lab Gent

Vandaag een bezoek gebracht aan Runners Service Lab in Gent. Mijn verhaal gedaan betreft de klacht/pijn in mijn linkervoet aan een zeer behulpzame/vriendelijke jongedame en daarna een korte loopanalyse gehad dmv footscan drukmeetsysteem. Looppatroon zag er gewoon erg goed uit !! Nog wat gebabbeld over de blessure en na overleg met een collega werden er wat aanpassingen aangebracht aan de inlegzolen. Je ziet een flink drukpunt in de zolen wellicht dat een te grote druk de overbelasting veroorzaakt in mijn voet. Aan de onderzijde is een versteviging aangebracht zowel bij de linker als de rechterschoen. Kosten zijn hier niet aan verbonden echt een super goede service van RS Lab. Ook bekende atleten zijn klant bij RS Lab waaronder de huidige wereldrecordhoudster op de marathon Paula Radcliff. Ik moet mijn voet wel eerst een paar dagen ontlasten (niet hardlopen dus) daarna kijken hoe het voelt met de nieuwe aanpassingen. Als het niet goed aanvoelt moet ik weer terug voor verdere aanpassingen. In ieder geval het proberen waard !! mocht het echt niet aan de schoenen liggen dan is het uiteraard een vorm van overbelasting geweest. Ik was ook al een tijdje op zoek naar een fatsoenlijk loopsetje broek/shirt om wedstrijden te gaan lopen. Nike en Adidas Supernova gepast in een mooie grote paskamer en het laatste zat werkelijk als gegoten en de kids (ik ook hoor) vonden het prachtig (mooie felle kleuren) Paar dagen rust dus wat het lopen betreft. Wellicht morgen een rondje op de fiets want op de fiets heb ik geen klachten en de weersvoorspelling is zo slecht nog niet :-)

Geen opmerkingen: