woensdag 31 augustus 2011

Wedstrijd debuut Kreekloop Terneuzen

Misschien een beetje vroeg om al deel te nemen aan een wedstrijd want echt veel had ik nog niet getraind door een lichte voetblessure maar 5 km moest kunnen dacht ik dus vandaag toch mijn wedstrijd debuut gelopen in Terneuzen. Na aankomst met mijn gezin gelijk wat bekende gezichten gezien en gesproken waaronder medeblogger Aschwin (eindelijk eens kennis gemaakt) Alex den Hamer (bikkel) Fietsclubgenoot Jan Gowy en collega Karst. Leuke en gemoedelijke sfeer onder de lopers en maar een beetje afgekeken wat iedereen deed vooraf aan de wedstrijd. Samen een rondje ingelopen met Aschwin en uiteindelijk stonden we allemaal in het startvak. Een gezamelijke start voor zowel de 3, 5 en 10 km. Beetje onduidelijk hoeveel rondjes er nu moesten worden gelopen op de atletiekbaan maar uiteindelijk is het allemaal goed gekomen. Geen idee hoe ik een race moet opbouwen dus niet te hard van start gegaan. Na een half rondje richting de rug van Aschwin gelopen die een mooi strak tempo liep en zwaar misbruik gemaakt van hem tot het keerpunt voor de 5 km (waarvoor dank) Leuk verslag van hem is hier te lezen. Ik ben zo vrij geweest om een foto te jatten van je weblog waar we samen op staan.

Na een kilometer of twee had ik de ademhaling pas wat onder controle. Richting het keerpunt kwam ik vier lopers tegen met een rood nummer dus liep ik op de vijfde plaats.Vanaf hier gewoon aan hetzelfde tempo blijven lopen en dat was goed vol te houden. Een vrouw achter me op de fiets melde me dat ik 15 per uur gemiddeld liep en na een blik op de garmin werd dit inderdaad bevestigd. Zeer vlak gelopen terug richting de atletiekbaan. Achterom niets te zien dus mijn plaats zou niet meer in gevaar komen. Bij het opdraaien van de atletiekbaan waren er al 5 km verstreken op de garmin en ik moest nog driekwart rondje lopen. Na de laatste bocht het tempo pas verhoogd richting finish en gemerkt dat ik dit nog wel wat langer had kunnen volhouden. Al bij al een zeer geslaagd debuut en dit smaakt absoluut naar meer. Weinig last van mijn voet het zeurt nog steeds een beetje maar het was zeker geen belemmering. Uit de Garmin rolde de volgende data. 5.36 km (360 meter meer dus) 21.18, 3:58 min/km, 15.1 km/u, max 20.8 km/u, HF gem 186, max 193. Absoluut mooie cijfers voor een eerste keer en dus dik tevreden !! Officiële uitslag komt binnenkort wel online.

Na de finish erg snel hersteld en de andere lopers aangemoedigd richting de eindstreep. Met bewondering gekeken naar de binnenkomst van Edwin de la Ruelle en Jan Gowy. de Nummer 1 en 2 als ik het goed heb op de 10 km. Nog veel werk aan de winkel voor mij betreft loopstijl want deze mannen hebben echt een prachtige energie zuinige stijl. Toch weer wat geleerd !! Bij mij is het nog harken op het moment maar ik heb ook nog veel te weinig kilometers gelopen en loop vooral op conditie en karakter. Morgen lekker een rondje fietsen en bijkletsen met Angelo Obrie overigens een zeer getalenteerd hardloper in het verleden (en nog als hij het lopen terug op zou pakken !!) De komende looptrainingen zijn weer duurloopjes aan max 11 km/u.

3 opmerkingen:

van den Abeele zei
Deze reactie is verwijderd door de auteur.
van den Abeele zei

Hé, bekende foto! Kijk eens in je mailbox, daar vind je nog in ieder geval één veel leukere van je!
Inderdaad leuk om elkaar eens 'live' te spreken. Tot de volgende sportontmoeting dan maar!

Patrick zei

Ik zeg: wederom goed bezig...en last but not least..die laatste zin in dit berichtje ziet er nog beter uit!