zondag 3 juni 2012

Eindelijk

Paar dagen met compressie kousen aangelopen en wat oefeningen gedaan ivm linkerkuit blessure en het lijkt erop dat het nog heeft geholpen ook. Eindelijk weer eens lekker en makkelijk kunnen lopen zonder problemen op de Nike Free's. Zelfs tussen de 14 en 16 km/u (laatste 2 km) voelde alles nog goed aan en dat is in ieder geval erg goed nieuws. Uiteindelijk een rondje van 10 km gelopen in 46:59, 4:42 min/km, 12.8 km/u Garmin Details. Ik sport nu al een tijdje zonder hartslagmeter en dat bevalt me echt uitstekend. Het gevoel bepaalt hoe de training er uit komt te zien en dat werkt perfect. Normaal gesproken ben ik nogal van de cijfertjes maar ik heb echt een haat/liefde verhouding met mijn hartslagmeter. Ben in ieder geval blij dat ik verlost ben van dat ding rond mijn borst. Het is ook geen verrassing als je bijvoorbeeld in het rood gaat lopen/fietsen dat voel je vanzelf. Vandaag de Timeline geactiveerd op Facebook en weer wat foto's gezien van de la pinarello cycling marathon van vorig jaar in Italië. Het was al terug gaan kriebelen op de fiets maar door het zien van de foto's krijg ik er alleen nog maar meer zin in. Voorlopig heb ik nog geen meter geklommen maar binnenkort ga ik het toch weer eens proberen. Klimmen is gewoon erg gaaf al is het alleen al door de prachtige omgeving van een heuvel/berglandschap. Foto hierboven is tijdens de La Pinarello cycling marathon (overigens in uitstekende vorm) tussen twee Italiaanse klimgeiten. Ik ga weer op zoek richting mijn vormpeil van toen op de fiets mijn conditie is nu al beter maar zoals ik al eerder schreef ontbreekt het me nog aan fietskracht en vooral aan inhoud. Nu maar hopen dat mijn bips dit toelaat maar door de combinatie lopen/fietsen kan ik de bips regelmatig wat rust geven.

Geen opmerkingen: