vrijdag 22 juni 2012

Unstoppable !!

ZOZO !! drie dagen achter elkaar op de fivefingers gelopen en dat was me een partij kont schoppen #kickass. Mijn voeten worden steeds sterker dus heb ik de afstand intussen al moeiteloos uit kunnen bouwen naar een duurloopje van 19 kilometer op mijn gekke schoentjes. Garmin Details Via de nike plus site moet je altijd je gevoel weergeven betreft je run en vandaag was dat echt "unstoppable" tempo was laag aan 10.8 km/u gemiddeld en zo zou ik wel dagen door willen/kunnen lopen. Wel twee flinke buien en een flinke bak wind over me heen gehad maar zelfs dat kon de pret niet drukken. Mooi rondje Assenede gelopen en genoten van de mooie polders. Laatste 2 kilometer wel wat vermoeide voeten maar voor de rest nog zo fris als een hoentje. Natuurlijk hardlopen heeft mijn hardloop leven in ieder geval drastisch veranderd. Ik had vroeger nooit kunnen bedenken dat ik in principe elke dag zou kunnen gaan rennen zonder vervelende blessures aan knieën, heup of rug. Wat een ellende was dat toch !! zonder het boek "born to run" had ik de moed wellicht al lang opgegeven maar nu loop ik met zo ontzettend veel plezier das gewoon niet normaal meer. Snelheid vind ik niet eens zo belangrijk gek genoeg vind ik ver en lang lopen gewoon leuker en dat voor een blijkbaar geboren sprinter? Atletiek zou me veel beter liggen maar wat kan er nu in godsnaam leuk zijn aan 800 meter rennen das toch veeeeels te kort al schijnt het wel enorm veel pijn te doen :-) Om nog even terug te komen op het natuurlijk hardlopen. Wat ben ik toch jaren voor de gek gehouden met die conventionele schoenen, footscans, steunzolen en heel de mikmak. Als een randdebiel staan rekken en strekken voor en na het hardlopen dat gaat toch echt nergens over en het is ook nergens goed voor geloof mij. Tegenwoordig trek ik mijn schoenen aan (Nike Free of Fivefingers) en begin ik gelijk rustig met rennen, na het lopen een stukje uitwandelen vooral om de hartslag rustig te laten zakken en soms een koude douche voor de beentjes en verder niets meer aan doen. Doe er je voordeel mee en make the transition #naturalrunning Vandaag in hogere sferen tijdens het rennen waande ik mezelf al op een parcours van een 60 kilometer run. Voorlopig nog even toekomst muziek maar het gaat er wellicht ooit eens van komen #keepondreaming. Nog 16 kilometer to the next milestone (1750 kilometer) #nikeplus #makeitcount

Geen opmerkingen: