woensdag 6 juni 2012

Optimist !!

Toch een soort van omslagpunt @40jaar (haha) Ben altijd wel al een optimist geweest maar nu wordt het bijna te gortig voor woorden #positivethinking. Heb last van mijn r**t, een knoop in mijn linkerkuit waardoor het fietsen en lopen helaas niet zonder pijntjes verloopt en toch voel ik me geweldig #weirdo Vreemde gedachten: zo schoot er een scenario door mijn hoofd dat ik op kop fietste tijdens La Marmotte editie 2012 alleen maar door het feit dat ik voor de officiële start uit zou starten (als zwartrijder/toerist) om zonder ambitie en puur voor de fun alsnog het rondje marmotte te rijden. De echte cyclo helden zouden me waarschijnlijk al voor het opgaan van de glandon met een noodgang passeren maar ik fietste toch mooi even glorieus aan de leiding. Erg optimistisch allemaal en helaas niet realistisch. De zwelling is niet toegenomen na het ritje met de club gisteren maar lekker voelt het allemaal nog niet aan. De grootte van een ei op mijn bips is nu geslonken tot een flinke noot en die is helaas niet zo maar even gekraakt #notenkraker Fietsen gaat verbazingwekkend goed en soepel na slechts een paar ritjes. In totaal heb ik dit seizoen slechts 545 kilometer gereden dus een flinke dosis inhoud zal ik wel niet hebben al is het lopen van een marathon ook niet echt slecht voor je inhoud zeggen ze :-) Nog even over het rondje met de club, zeker lekker gereden maar ook mijn eerste lekke band van het seizoen en mijn lekke banden van de afgelopen jaren zijn op één hand te tellen want ik rij bijna nooit lek. Deze keer een stootlek op de kasseien in Assenede. De Bontragers hebben maar weer eens bewezen dat zij wel Bombproof zijn. Heb mijn medestrijders maar gezegd dat ze mochten doorrijden en ik heb het binnenbandje op mijn gemakje staan wisselen in een heerlijk zonnetje. Lekker ging het niet door een zeer glad ventiel vloog het CO2 patroon zowat rond mijn oren en had ik nog een klein beetje lucht over (zo'n 2 bar vrees ik) dus op de punt van mijn zadel en op het gemakje naar huis gereden. 45.86 km, 1:19:26, 34.6 km/u Garmin Details Is ook nog een idee om zo op de punt van mijn zadel te rijden want dan moet ik niet op mijn zitbotje zitten aan de andere kant denk ik dat mijn andere noten dan wel flink gekraakt worden op deze manier #great-balls-of-fire maar goed weer genoeg onzin uitgekraamd. Vanmiddag na de ochtenddienst nog een duurloop gelopen van 14 kilometer. Mooi loopweer dat zeker maar tussen kilometer 7 en 10 met een hongerklop gevoel gelopen. Ook geen probleem voor een optimist blik op oneindig verstand op nul en na kilometer 11 liep ik weer als een zonnetje en na 14 kilometer zat het er op. Zeer voldaan amper last van kuit tijdens het lopen maar des te meer na het lopen. 14.01 km, 1:12:43, 5.11 min/km, 11.6 km/u Garmin Details Een bezoek aan een masseur zal onvermijdelijk zijn om de spierknoop ook wel triggerpoints genoemd uit mijn kuit te masseren. Volgens velen een pijnlijke bedoeling zo'n bezoekje aan een masseur maar ik als ras optimist kijk er nu al naar uit :-)

Geen opmerkingen: