zaterdag 2 juni 2012

YES !!

Na het clubritje van afgelopen dinsdag (mega zwelling op de bips) zou je verwachten dat ik in een enorme dip zou belanden maar niets is minder waar. Sterker nog er is echt een knop omgegaan de afgelopen dagen en ik ben strijdbaarder dan ooit om er weer iets van te maken op de fiets. Een paar dagen met mijn r**t in het ijs gezeten en de zwelling is gelukkig flink afgenomen. Intussen een Fizik zadel gemonteerd op mijn zwarte racemonster en vandaag voor het eerst kunnen uitproberen. Een oordeel ga ik nog niet geven ik heb intussen al veel verschillende zadels uitgeprobeerd (Selle italia, Selle san marco, SQ-Lab, SMP) en iedere keer was ik erg enthousiast na een eerste ritje maar na verloop van tijd viel het dan toch weer tegen. Eerste ervaring op het Fizik zadel was ook zeer bevredigend dus even afwachten of dit zo goed aan blijft voelen. Zwelling is in ieder geval niet terug toegenomen. Vandaag een groot deel van het rondje van de club gereden in mijn eentje aan 34 km/u gemiddeld dus dat is in ieder geval erg goed voor de moraal. Conditie is erg goed maar het ontbreekt me nog aan fietskracht dat is duidelijk maar dat kan ook niet anders na slechts 5 ritjes op de fiets de afgelopen maanden. Hoge snelheid rijden is daarom nog wat lastig op het moment. 35 a 36 per uur is geen probleem maar 40 per uur rijden gaat nog veel te moeizaam. Hard rijden op de fiets is gewoon kicken heb vandaag dan ook met een big smile rond gereden en alle vliegen heb ik intussen verwijderd van mijn tandjes met een schuur sponsje. Nog een paar weken trainen om in marmotte conditie te komen :-) 42,33 km, 1:14:46, 34 km/u, 42.4 km/u max Garmin Details    

Geen opmerkingen: