zondag 24 juni 2012

En dat is vijf !!

onvoorstelbaar !! vijf dagen achter elkaar gelopen waarvan vier op fivefingers en het liefst had ik vandaag ook nog een rondje gelopen (kan overigens nog steeds) maar het weer is niet best en de voorbereidingen voor de vakantie zijn in volle gang gezet dus druk druk druk. Lopen gaat super en nu weet ik het zeker ooit loop ik een 60 kilometer of zelfs een 100 kilometer wedstrijd. Dus later als ik groot ben wil ik ultraloper worden :-) Lopen aan een rustig tempo (tussen de 10 en 11 per uur) gaat me zeer goed en moeiteloos af en het voelt zo ontzettend goed en lekker om rustig rond te hobbelen door de polders, bossen of op de finse piste het is gewoon puur genieten. Voor mensen die niets met hardlopen hebben is het wellicht niet te begrijpen maar ik zeg altijd maar ieder zijn hobby en onbegrip van anderen daar heb ik niets aan en daar kan ik ook niets mee. Ik heb een boek besteld van Ron Teunnise voor op vakantie "de koerier die nergens bij hoort" Ron wordt gezien als de beste ultraloper die Nederland heeft voortgebracht dus de eerste stap is gezet. Dit filmpje is waanzinnig mooi en inspirerend. Voor lange wedstrijden kun je niet trainen. Ultralopen is een metafysische gebeurtenis. Het lichaam gaat op een gegeven moment dood, de geest neemt het over. Je wordt iemand anders.

Het gaat nog steeds goed met mijn gestel en voorlopig heb ik ook geen problemen meer met mijn linkerkuit en daarbij verkeer ik op het moment in zeer goede vorm. Met exact nul hoogtemeters en nog geen 800 kilometers in de benen betreft het fietsen ga ik richting de alpen, niet echt ideaal zou je zeggen maar ik voel me gewoon geweldig en ik ga tenslotte gewoon voor de fun fietsen/lopen in de bergen en lekker vakantie vieren met het gezin. Alpe d' Huez oprennen zal wel killing zijn (gelijk 1000 hoogtemeters) maar kom maar op met die Alp. Inge gaat de Alpe d' Huez normaal gesproken volgende week dinsdag oplopen dus zijn wij er voor de aanmoedigingen en de support onderweg om deze uitdaging tot een goed einde te brengen. Gisteren zijn we overigens nog naar de Nike Factory Store geweest in Antwerpen (schelle) assortiment viel op zich een beetje tegen maar de prijzen waren ongekend laag. Buiten gegaan met twee mooie Nike livestrong shirts. Nu nog twee dagen vrij en dan nog vier werkdagen (nachten) te gaan en zondag vertrekken we richting Bourg d' Oisans Mijn schoonouders zijn vandaag overigens al vertrokken.

Geen opmerkingen: