zaterdag 9 juni 2012

Fivefingers op Finse piste

Gisteren een bijzonder mooie en leuke dag beleefd betreft de trouw van mijn schoonbroer en vandaag weer heerlijk kunnen sporten. De bedoeling was een rondje fietsen maar als vlieggewicht zag ik die harde wind niet echt zitten dus besloten om naar de Finse Piste te rijden in Ertvelde. Goed keuze want ik heb het echt super goed naar mijn zin gehad op de Fivefingers Komodosport. De piste loopt normaal gesproken vrij zwaar maar op de fivefingers voelde ik me als een vis in het water op deze ondergrond. Lichtvoetig liep ik heel wat lopers en loopsters voorbij sommige heb ik zelfs 3x gedubbeld op een rondje van 1700 meter en ik heb lekker rustig en relaxed kunnen lopen. Fivefingers zijn duidelijk nog niet ingeburgerd want regelmatig werd er vreemd naar mijn gorilla voeten gekeken als ik voorbij kwam tuffen. Ik had vandaag makkelijk een marathon kunnen lopen zo goed voelde ik me maar ik had het gevoel dat ik weer een blaar had opgelopen aan mijn linkerenkel. Na thuiskomst bleek dit echter mee te vallen. Gewoon weer een stukje vel eraf van de oude blaar that's all. Blijft een mooie en rustgevende omgeving om te lopen daar in Ertvelde ondanks het korte rondje. Obstakels in de vorm van trapjes zijn ook erg prettig in dit rondje. Geen problemen met mijn linkerkuit op de finse piste en bijna anderhalf uur achter elkaar en zonder problemen op de fivefingers kunnen lopen. Na 16 kilometer maar gestopt al had ik liever nog een half uurtje doorgelopen. Nog een half rondje uitgewandeld op mijn blote voeten op de houtsnipppers ook best lekker maar rennen zou niet verstandig zijn ivm houtsplinters. Garmin was ik overigens vergeten maar gelukkig heb ik endomondo nog op mijn mobiel dat werkt ook prima. Super voldaan thuisgekomen 16.01 km, 1:26:35, 11.1 km/u Endomondo details

Geen opmerkingen: