dinsdag 18 augustus 2009

Clubtraining, 50 km, 1 uur 29 min, 33.5 km/u

Om 18:15 vertrokken aan de rabobank met een mooi groepje van een man of dertien in totaal. Er stond niet echt veel wind vandaag en de zon was nog volop aan het schijnen dus een prachtige fietsavond. Er werd lekker doorgereden maar ook vandaag voelde ik me weer erg goed en koste het wederom geen enkele moeite. Drie beurten op kop gereden en de sprint van mezelf gewonnen op de vrijstraat. Na het bruggetje aangezet om te gaan sprinten en niet meer om gekeken maar er was vandaag geen animo om te sprinten dus passeerde ik het bordje Sas van Gent vandaag moederziel alleen. Als er geen treintje wordt getrokken op de vrijstraat dan wordt er blijkbaar niet afgesprint. Ik vind het toch altijd even lekker om af te sprinten zo train ik dit onderdeel ook nog een beetje. Opvallend is mijn hartslag tijdens een sprint, tijdens een inspanningstest of in de bergen is 200 slagen per minuut mijn maximale hartslag. Vorige keer tijdens een sprint zag ik al eens een hartslag van 210 maar ik dacht dat dit een afwijking was van de polar. Nu met een beetje wind op de vrijstraat die toch al niet zo lekker loopt om te sprinten (betonplaten) haalde ik een hartslag van 206 slagen per minuut. Verder de hartslag in D1 kunnen houden en tijdens de beurten op kop in D2. Erg lekker gefietst !!

Geen opmerkingen: