dinsdag 4 augustus 2009

Clubtraining, 50.1 km, 1 uur 32 min, 32.6 km/u

Voor de eerste keer op de dinsdagavond mee gereden met de club en om 18:15 vertrokken bij de Rabobank. De groep bestond uit een man of 10 a 12 en er werd vrij rustig gereden. De eerste beurt op kop samen met Rob ook maar rustig gereden en hetzelfde tempo aangehouden als de anderen. Dinsdag en donderdag wordt er altijd een vast rondje gereden van zo`n 50 km. bij de tweede beurt op kop liet Rob zich afzakken en kwam er iemand anders naast me rijden. Ik heb het tempo hier rond de 38 km/u gehouden met een windje van op zij en de groep brak al snel uit elkaar in de achterhoede. Rob kon niet meer volgen maar we mochten doorrijden dus snel het tempo weer wat opgeschroefd waardoor ik wel even in de rode zone heb gefietst maar het voelde nog wel erg goed aan. Op de vrijstraat wordt er blijkbaar altijd afgesprint, heb eigenlijk nog nooit een sprintje getrokken met een groep maar ben maar wat voorin blijven rijden. Wout zei dat ik zijn wiel moest pakken en hij trok het treintje op gang. Ga jij maar, let maar op straks komt die blauwe voorbij gesprint. Voor ik het wist kwam er op rechts iemand als een speer voorbij en was ik eigenlijk al te laat met aanzetten. Toch maar gesprint maar de vogel was al gevlogen dus tweede geworden op ruime afstand achter de Quickstep renner (ken alle namen nog niet) Sprinten moet ik echt nog leren in een groep. Dit seizoen heb ik bijna nog geen sprintjes getrokken. Vorig jaar zat dit onderdeel wel in mijn trainingschema. 5 series van 7 seconden volle bak sprinten een kwartier uitfietsen en dan weer 5 series van 7 seconden sprinten. Een goede sprint zit best wel in de benen maar ik ben echt nog maar een beginneling op dat gebied. Vandaag te zwaar geschakeld waardoor ik geen topsnelheid kon halen. Wel erg leuk zo`n training met de club, donderdag ben ik weer van de partij en misschien ben ik dan weer in de voorste gelederen te vinden tijdens de sprint (haha)
Hulde en respect voor Ronnie Gras maar liefst 75 jaar en al gaat het dik boven de 40 Ronnie blijft er altijd bij en is zelfs nog in staat om over te nemen. Petje af !!

Geen opmerkingen: