woensdag 6 april 2011

Eerste skeeler ervaring

Prachtig weertje vandaag !! vanmiddag voor de eerste keer de skeelers onder gebonden en samen met mijn dochter en haar schoolvriendin wat staan stuntelen (althans ik) op de parking bij het voetbalveld. Ik had al wat filmpjes bekeken op internet over remmen met skeelers en na een tijdje de bermstop en de sleepstop uitgeprobeerd. Bermstop was een eitje lichaamsgewicht een beetje naar voren op het gras stappen en rennen/lopen. Sleepstop was al iets lastiger rechterskate 90 graden achter je plaatsen (een T-vormen met de andere skeeler) en zo slepend tot stilstand komen. Dit vergt nog wat verdere oefening vrees ik. A frame turn is me ook gelukt grappig om zo met je armen te kunnen sturen, de kids vonden dit erg grappig en deden me moeiteloos na. Na een hoop oefenen de skeelers even uitgedaan want je voelt dit wel erg goed aan je voeten als je ze lang aan hebt. Ik wilde graag een volledig rondje gaan skeeleren door de polder maar ik twijfelde nog een beetje of dit met mijn huidige skills wel verstandig zou zijn tussen het verkeer. Toch de skeelers weer ondergebonden voor een eerste rondje en dat is erg goed bevallen.

Ik moet nog heel erg veel leren dat is duidelijk met momenten heb ik de slag goed te pakken en dan gaat het lekker maar op het andere moment raak ik uit balans en moet ik mijn best doen om niet op de grond te belanden, pffff. Een paar skeeler lessen voor de basis zou een uitkomst zijn maar voorlopig nog niets gevonden in de buurt wat lessen betreft. In Oostburg zit een skeeler club en in Axel wordt er ook veel geskeelerd wellicht dat er daar ook lessen worden gegeven dat zal ik eens moeten nagaan. Moet een prachtige sport zijn als je dit goed kan het geeft in ieder geval net zo`n bevrijdend gevoel als fietsen. De ondergrond van het rondje door de polder was overigens niet best. Voornamelijk grof asfalt en dat loopt voor geen meter. Op een mooi stukje fietspad terug richting huis merkte ik pas wat een snelheid je kan maken op skeelers, mooi man !! Nogmaals ik zal nog heel veel moeten oefenen om me echt op mijn gemak te voelen op de skeelers maar al bij al is de eerste ervaring me best nog meegevallen. Techniek daar is helemaal nog geen sprake van wellicht dat ik nog wat kan opsteken van de filmpjes op internet daar ziet het er allemaal zo eenvoudig uit. In ieder geval geen last van mijn zitvlak na thuiskomst. Wel gelijk een blaar op mijn linkerhiel en wat zere voeten. Voor de rest nergens last van. Conditie is prima op dat gebied koste het rondje me zeer weinig moeite. Erg leuke middag gehad. Endomondo ritgegevens

1 opmerking:

van den Abeele zei

Leuk man dat je aan het skeeleren bent! Ik herken veel in jouw verhaal. Het is superleuk, maar ook ik heb het gevoel dat ik nog veel moet leren. Heb me voorgenomen om het deze zomer helemaal onder de knie te krijgen.