vrijdag 29 april 2011

Bezoek Osteopaat

Vanmiddag een bezoek gebracht aan de osteopaat in Westdorpe. Eerst een gesprek gehad en daarna werd mijn lichaam grondig onderzocht op eventuele problemen. Bevindingen osteopaat: Blokkade van twee ruggen wervels (gekraakt) vast zitten van de nek (gekraakt) en het belangrijkste scheefstand van bekken (SI gewricht) rechterzijde. Ik had altijd al het gevoel dat ik last had van beenlengte verschil en scheefstand dus op zich was dit zeker geen verrassing maar een bevestiging voor mij. De problemen die steeds optreden aan de linkerkant knie/heup/zitvlak worden vrijwel zeker veroorzaakt door scheefstand van mijn bekken. Hierdoor voelt de rechterzijde ook instabiel aan. De osteopaat denkt zo`n 4 behandelingen nodig te hebben om dit op te lossen. Normaal gesproken zou ik dan ook weer probleemloos moeten kunnen hardlopen. Verder heeft hij het litteken op mijn zitvlak behandeld om het herstel te bevorderen ook het litteken zal de volgende keer weer behandeld worden. Zou toch geweldig zijn als dit mijn problemen zou oplossen maar eerst maar even afwachten of de behandelingen daadwerkelijk uitdraaien op een succes. Ik heb in ieder geval weer een sprankje hoop dat het goed gaat komen. Ik had de moed al bijna opgegeven vooral betreft mijn zitvlak probleem. Verder heb ik een erg gezond lichaam volgens de osteopaat en een goed ontwikkeld setje bovenbenen en dat is erg prettig om te horen. Ik heb wel vertrouwen in Marco (de osteopaat) hij komt over als een zeer kundig persoon die precies weet waar hij mee bezig is. Volgende week woensdag terug voor een vervolg behandeling. Als je iets hoort kraken in de omgeving van Westdorpe dan ben ik het.

1 opmerking:

Osteopathie Best zei

Hallo,

voor mijn stage ben ik op zoek naar websites met berichten over ervaringen met een osteopaat. Deze zet ik ook mijn lijst. Bedankt.