zondag 10 april 2011

Mooi debuut op de skeelers

Blaar op enkel voorzien van Compeed en een stuk tape zodat ik kon gaan skeeleren. Inge heeft me afgezet met de auto aan het begin van het fietspad bij Westdorpe na de stoplichten. Skeelers ondergebonden het vrouwtje een kus gegeven en begonnen aan mijn echte skeeler debuut. Mooi fietspad richting absdale (Aschwin bedankt voor de tip) De eerste meters weer even wat onwennig maar daarna ging het langzaam steeds beter. Ik heb wat filmpjes bestudeerd op internet en dit heeft echt zeer goed geholpen. Zie het filmpje van Jannesonskates zo rustig ziet het er bij op het moment nog niet uit maar het gaat echt steeds beter. In de heenweg wind tegen en ik heb het gevoel dat je dan beter een wat kortere slag kan maken? maar ik kan het natuurlijk mis hebben.

Eenmaal in Absdale na zo`n 8.5 kilometer had ik een enorme droge mond (een uitgedroogde kameel in de woestijn zou hier jaloers op zijn) goede les voor de volgende keer gewoon een bidon meenemen of gordel met kleine drinkflesjes. Omgekeerd en de weg terug met de wind in de rug. Ging gelijk een stuk soepeler en met momenten zat ik echt perfect in de slag en dat was echt een geweldig gevoel. Ik ben zelfs fietsers voorbij gereden ok wel twee oudjes maar het is een begin. Ik heb wel het gevoel dat ik mijn kracht nog niet goed kwijt kan maar dat komt ongetwijfeld door het gebrek aan techniek. Tegen het einde werd het gevoel nog beter en zag ik op de gps dat ik steeds rond de 30 per uur reed dat was echt kicken en dat smaakt zeker naar meer. Mijn benen zijn absoluut geschikt voor het skeeleren daar ben ik van overtuigd. Lekker diep gezeten maar geen beetje last van de benen. Lijkt me gaaf om de benen lekker de verzuring in te skeeleren maar eerst de techniek goed aanleren. Remmen blijft wel een ramp. Twee keer noodgedwongen de bermstop uitgevoerd omdat ik niet kon remmen bij de rotonde en bij terugkomst voor de stoplichten.

Mijn vrouw gebeld en neergeploft in de berm en al wachtend genoten van het prachtige weer en de vele motoren die passeerden (motortocht) Wel enorme zere voeten en een stijf gevoel in de rug. Super tevreden ik kijk al uit naar de volgende skeelerrit. 17.29 km gereden in 44:26, gem 23.3 km/u, max speed 30 km/u. Endomondo ritgegevens

1 opmerking:

van den Abeele zei

Handig filmpje met tips! Ja, mooi fietspad he (op de eerste paar honderd meter na, waar het asfalt een beetje bobbelt).
Je hebt in ieder geval al een goede snelheid te pakken.