zondag 17 april 2011

Retourtje Hulst op de skeelers

Naar de stoplichten bij Westdorpe gereden, de auto geparkeerd en de skeelers ondergebonden. Afgelopen vrijdag het goede gevoel en de slag perfect te pakken. Nu duurde het toch weer een kilometer voor ik dit gevoel weer terug had. Tegenwind skeeleren is best lastig als er dan ook nog stukken in zitten met wat groffer asfalt dan wordt het nog wat lastiger, je moet echt voelbaar harder werken. Ik kwam mijn schoonouders ook nog tegen op de fiets ter hoogte van absdale. Tot absdale ligt het fietspad er perfect bij voor het skeeleren maar van Absdale naar Hulst heb je te maken met groffer asfalt. In Hulst even wat gedronken in de berm en daarna rechtsomkeer en dezelfde weg terug geskeelerd. De wind niet vol in de rug maar wel in het voordeel en dat merk je direct aan je slag. Rustig geskeelerd en constant aan de techniek gewerkt. Ging erg lekker mijn linkervoet klapt niet meer naar binnen alleen als ik een stuk harder wil dan heeft de linkervoet nog steeds de neiging om een beetje naar binnen te klappen. Snelheid doet er voorlopig niet toe ik wil eerst zorgen dat ik de juiste techniek onder de knie krijg. Enkel op het laatst even wat versneld en dan zit je toch al vrij snel op 30 per uur. Mijn auto gebruikt als rem ik ben blij dat ie nog heel is want ik kwam veel te hard aan geskeelerd. Wederom zeer goed naar mijn zin gehad. Echt een heerlijk gevoel skeeleren. Het is toch een soort kunstje en ik ben blij dat ik dit zo snel heb kunnen leren. Fietsen kan iedereen de één wat harder dan de ander maar skeeleren is toch best lastig zeker als je gelijk op wielen van 100 mm gaat skeeleren. Nog steeds een hoop werk vooral om de snelheid echt onder controle te krijgen (remmen) Geen last van de voeten, geen blaren en veel minder last van de rug dus dat is helemaal mooi. Echt een prachtig alternatief voor fietsers die noodgedwongen aan de kant staan door blessures of andere ongemakken. Een aanrader dus maar ............... be careful !! 25.88 km in 1:12:09, 21.5 km/u Endomondo ritgegevens

Geen opmerkingen: