woensdag 20 april 2011

Zomerdag in april

Gisteren de skeelers weer ondergebonden en de polder in op een werkelijk zonovergoten dag in april. Goede gevoel direct te pakken en heerlijk rustig geskeelerd en de asfalt weg richting Assenede opgezocht. Weg in de polder is nu niet echt de ideale ondergrond voor het skeeleren maar de uitvalswegen hier zijn nu eenmaal niet ideaal richting een goede skeeler ondergrond. Wat een enorm bevrijdend gevoel om zo relaxed met de handjes op de rug door de polder te schaatsen want daar lijkt het toch echt op. Het valt me op dat de medeweggebruikers een stuk positiever reageren nu ik op skeelers sta. Super vriendelijk en dat is op de fiets wel eens anders dan krijg ik regelmatig scheldwoorden naar mijn hoofd geslingerd en ik vertoon echt geen asociaal weggedrag (toch?) Ik roep altijd netjes "pardon" op gepaste afstand maar goed de snelheid ligt wel vaak vrij hoog als je voorbij komt en dat levert soms schrikreacties op van mede weg/fietspadgebruikers. Op de skeelers ben je wel een stuk kwetsbaarder remmen gaat nu eenmaal niet zo snel als op de fiets. De T-stop gaat overigens al een stuk beter maar af en toe sta ik toch nog wat te stuntelen als ik ergens tot stilstand moet komen. Het volgende wat ik onder de knie wil krijgen is een helling afrijden en de snelheid onder controle proberen te krijgen. Ik heb daar voorbeeld filmpjes van (Eddy matzger) maar zo simpel als het eruit ziet is het helaas niet. Ongemerkt toch bijna 30 km geskeelerd en met een super tevreden gevoel thuis gekomen. Na thuiskomst en een verfrissende douche de Monitor Audio luidsprekers opgehaald bij Echo Audio. Ook dit is op en top genieten "wat een rust, wat een sound" Endomondo ritgegevens

Geen opmerkingen: