zaterdag 2 april 2011

Wielertoerist

Ik had me ingeschreven voor de ronde van vlaanderen die vandaag werd verreden maar deze tocht door het prachtige vlaamse land met al zijn mooie uitdagende hellingen kwam uiteraard veel te vroeg voor mij door de aanhoudende troubles aan de bips. Heb een vervolg afspraak gemaakt bij de chirurg en ik mag gelukkig razendsnel langskomen (aankomende dinsdag) om weer eens met de billen bloot te gaan. Vandaag toch op de fiets gestapt voor wederom een rondje Breskens. Lekker de wielertoerist uitgehangen daarmee wil ik zeggen niet gelet op de hartslag of wat dan ook en genoten van het weer en de omgeving. Gewoon lekker doorgetrapt en voor ik het wist stond ik in Breskens. Even op een bankje gaan zitten in de zon bij het haventje maar ik werd zowat direct geplaagd door wat wespen dus maar snel terug op de fiets gesprongen want ik ben zwaar allergisch voor die krengen. De weg terug was tegen een zeer sterke zuidenwind maar met zo`n mooi weer was dit zelfs genieten geblazen. Na 44 km gingen de alarmbellen betreft mijn zitvlak weer af, jeetje echt een zeer onprettig gevoel en ik moest nog een eindje. Er was vandaag ook een wielerwedstrijd gaande "De ronde van de Braakman" ik kwam diverse malen bordjes tegen en politie maar onderweg geen wielerwedstrijd althans renners gezien. Eenmaal terug in philippine fietste ik langs de verzamelplaats waar alle renners zich ophielden. De wedstrijd was zo te zien net afgelopen. Een laatste stuk tegenwind en mijn ritje zat er weer op. Super weertje zo zou het altijd moeten zijn dan wordt het leven van een wielertoerist nog een stuk aangenamer. endomondo ritgegevens

3 opmerkingen:

Danny zei

Hoi Angelo,

Toevallig ook alleen naar Breskens gereden vanaf Hulst.
100 km op de teller maar de heel weg terug een vlagerige harde schuine tegenwind. Goed voor de klimkuiten. Alleen donderde het gemiddelde vanaf Breskens naar beneden tot onder 29 km/u. Heb ook de bordjes "wielerwedstrijd"en "sprint" gezien vlak bij Biervliet maar geen renners.
Succes met de verkoop van je MTB. Ik hoop dat je het zeker weet en er geen spijt van krijg. In de winter is het toch een zeer leuke en gezellige bezigheid.

Groeten,
Danny

Angelo Roelandt zei

Hey Danny,

Gemeen windje inderdaad maar goed voor de beentjes hé. Ik weet het zeker hoor wat mijn MTB betreft. Een tijdje niet fietsen en meer thuis zijn in de winter is me super goed bevallen en ik ben er alleenmaar beter door gaan rijden. Mocht je nog een liefhebber kennen die op zoek is naar een top mountainbike dan hoor ik het graag. De Isaac heeft een adviesprijswaarde van 3700 euro en gaat weg voor 1595 euro. Staat nu in de winkel bij Serpenti ter bezichtiging.

van den Abeele zei

Jammer dat je die mooie tocht (ronde van vlaanderen) hebt moeten overslaan. Wel fijn dat je snel met de billen bloot kunt bij de chirurg. Succes ermee!