vrijdag 15 april 2011

Outside edges

Eerst een half uur op het parkeer terrein geoefend op de skeelers met priveles van Eddy Matzger via YouTube op gsm en daarna rustig een rondje gereden door de polder op de buitenkantjes van de wielen (outside edges) Ik heb het gevoel plots te pakken het ging echt super. Schoenen ook wat minder stevig aangetrokken en geen last meer van zere voeten en heb er toch bijna zo`n anderhalf uur op gestaan. Voor de blaar had ik een stukje schuimrubber uitgeknipt en deze vast getaped op mijn enkel. Mooi stukje weg door de polder richting de staak (assenede) om te skeeleren. Echt een flinke stap voorwaarts gemaakt vandaag. Veel betere balans waardoor de rug en de voeten merkbaar minder belast worden. Ik ben er uiteraard nog lang niet maar wat een heerlijk gevoel om met rustige slagen en zonder onbalans door de polder te toeren. Wellicht dat mijn turn verleden ook een positief effect heeft betreft de balans op de skeelers. Een beetje overmoedig en helaas ook mijn eerste valpartij vandaag (zonder bescherming) had uiteraard wel een helm op maar geen knie beschermers en dergelijke. Wilde een bermstop maken maar de berm bleek keihard en liep wat schuin af naar beneden. Deed ff flink pijn maar verder zonder ernstige gevolgen. Toch maar wat bescherming gaan dragen. Verder super tevreden met de progressie die ik in korte tijd heb gemaakt. Endomondo ritgegevens: http://www.endomondo.com/workouts/kk9gN08I0Ps

1 opmerking:

Bully & Bataaf zei

Goed om te lezen dat je de stijgende lijn te pakken hebt!!