donderdag 1 september 2011

Mooi Duo !!

Vandaag een mooi herstelritje gereden althans in de herstelzone wat de hartslag betreft. Eindelijk eens een echte fietsdate met mijn (voornaam)genoot Angelo Obrie. Naast dezelfde voornamen en een schitterende Cervélo onder onze kont hebben we nog veel meer overeenkomsten. Foto hiernaast is overigens op de Alpe d`Huez in bocht 2 (marmotte week 2010) Genoeg gesprekstof dus over van alles en nog wat. Uiteraard veel over fietsen en over hardlopen maar ook andere onderwerpen zijn de revue gepasseerd (zelfs Pamela Anderson) Leuke en mooie verhalen over zijn verleden als hardloper. Bizar hoe hard hij destijds kon lopen er zijn wellicht plannen om het weer op te pakken. ik zou het schitterend vinden en gun het hem van harte. Hij spreekt echt met passie over het lopen waarschijnlijk met het vuur in zijn ogen maar die zaten verstopt achter zijn BBB zonnebril.

Ons ritje ging via de polders van één van mijn vaste trainingsrondjes richting Watervliet - Watervliet Oudeman - Sint Kruis - Aardenburg - Oostburg en via Watervliet terug door de polders naar Sas van Gent. Ook voor Angelo O is dit thuiskomen !! volgens eigen zeggen houdt hij wel van die zieke fabriekslucht (en dat zijn mijn woorden) die hier regelmatig hangt :-) Het buft hier zouden mijn dochters zeggen !! Goed getroffen wat het weer betreft, wel een aardig windje maar verder gewoon een mooie zonovergoten dag en dat hadden we wel verdiend. Ter hoogte van ijzendijke zei ik je mag ook doorrijden naar Terneuzen als je wilt hoor. Ik heb je opgehaald en ik zet je ook netjes thuis af we hebben tenslotte een fietsdate en zo is dat. Rondje perfect uitgestippeld en precies op tijd thuis voor een douche en om mijn dochter van school te halen. Erg leuk en gezellig ritje zeker eens voor herhaling vatbaar. Alleen is maar alleen de tijd en de kilometers vliegen onder je wielen door tijdens zo`n ritje met zijn tweeën. Ondanks onze gedrevenheid en fanatisme hebben we de afgelopen tijd beiden wat geleerd, GENIETEN !! 83.93 km, 2:58:48, 28.2 km/u, HF gem 137 (herstelzone) Garmin details

Uitslag kreekloop stond vandaag overigens ook online. Ik heb gisteren goed opgelet en ben inderdaad als vijfde geëindigd. Jammer dat de afstand niet klopt want het was echt 360 meter verder. De winnaar van vorig jaar Kris Derveaux won ook dit jaar. Kreekloop 2010 in een tijd van 16:55, 17.7 km/u en nu in 18:35, 16.1 km/u. Net zoals wat andere lopers die nu plots een stuk trager zouden zijn. Kortom afstand klopt echt niet. Met de mogelijkheden van de GPS tegenwoordig moet je toch een goede 5 km uit kunnen zetten. Na de start gelijk de atletiekbaan verlaten in plaats van eerst driekwart rondje en je hebt precies 5 km. Belangrijkste is uiteraard dat ik erg lekker gelopen heb maar ik ben nogal van de cijfertjes dus dan is het wel prettig als het een beetje klopt. Ik heb niet voor niets de longen uit mijn lijf gelopen om boven de 15 per uur gemiddeld over de eindstreep te lopen.

Geen opmerkingen: