zondag 20 november 2011

Duurloop 16.5 km Finse Piste

Erg slecht geslapen om 5:00 rechtop in bed en klaarwakker en om 8:00 weer even in slaap gevallen, pffff hoezo gebroken wakker worden. Ik had mijn dag niet echt vandaag want eenmaal aangekomen in Ertvelde kwam ik er achter dat ik mijn Garmin was vergeten, grrrr. Toch maar terug naar huis gereden want zonder Garmin lopen dat leek me niets. Ertvelde is exact 10 km met de auto dus dat is gelukkig nog te doen. Eenmaal terug op de finse piste liep het de eerste 10 km op de één of andere manier niet lekker. Tempo was laag, hartslag wat te hoog maar nog trager lopen daar had ik vandaag gewoon geen zin in. Na 10 km een omslagpunt want vanaf toen voelde ik me plots een stuk beter en de resterende kilometers liep het weer prima. Kilometer 15 aan 14 per uur gemiddeld gelopen en dat ging gek genoeg ook erg soepeltjes. 16.51 km, 1:34:58, 10.4 km/u, 5:45 min/km, HF 157 Garmin Details

De Finse Piste loopt zwaar je snelheid ligt minimaal 1 a 2 per uur lager dan op de weg aan dezelfde hartslag. Was overigens weer genieten op de inov-8 trailschoenen. Weer wat dingen ondervonden onderweg: Je enkels en je achilles pezen hebben het iets zwaarder te verduren dus dat is even wennen. Na verloop van tijd worden vooral je enkels sterker maar dat heeft zijn tijd nodig uiteraard. Last heb ik er niet van maar het valt gewoon op. De zool laat de modder ook erg goed los dat merkte ik vooral op de paar meter verharde weg die in het rondje zit. Achteraf gezien maar beter dat er een streep gegaan is door de zevenheuvelenloop zo top ging het vandaag nu ook weer niet. Als er niets tegen zit dan loop ik volgend weekend de natuurmarathon (halve) in Geldrop (tisvoorniks) Inge en de kids gaan 10 km wandelen dus heel het gezin is deze dag actief bezig.

Geen opmerkingen: