donderdag 3 november 2011

Duurloop 8 km

Vandaag een rustig duurloopje gelopen van 8 km netjes volgens het schema dat ik sinds van de week volg en gebruik als leidraad richting de marathon. Het begint er eindelijk een beetje op te lijken maar ik heb uiteraard nog een lange weg te gaan. Hartslag begint nu ook bij het lopen langzaam aan te zakken. Rustig en lekker gelopen aan een gemiddelde hartslag van 160 bpm tegen 12.2 km/u gemiddeld. Ik hoop ooit 12 a 13 per uur te lopen aan zo`n 150 slagen per minuut dat zou ongekend zijn voor mij maar daar zijn wellicht nog heel wat LSD (long slow distance) trainingen voor nodig. 8.01 km, 39:17, 12.2 km/u, 4:54 min/km, HF 160 Garmin Details

Ik ben wel al verder gekomen dan ik heb durven dromen. Duurlopen van 18 km waren vroeger de max door veel blessure leed maar goed toen liep ik ook veel te hard. Nu loop ik deze afstanden regelmatig en erg makkelijk aan lage snelheid zelfs al een duurloop van 25 kilometer gelopen zonder problemen. Gisteren overigens nog even naar rslab in Gent geweest voor een aanpassing aan mijn schoenen. Twee (slijtage)gaten aan de binnenzijde van de schoen op de plaats van de hiel (knokkel) hadden me een lichte blaar opgeleverd en daar had ik voorheen geen last van ook niet tijdens lange duurlopen met deze schoenen. Schoenen wat aangepast met een knobbeltang en scherpe randjes van de gaten wat weggeknipt dus maar zien of dit voldoende is. Er stonden nog meer schoenen met dit zelfde euvel en hier werden lederen lapjes ingelijmd door rslab. Vandaag voor de zekerheid maar met ezeefit anklebooties aangelopen en nergens last van. Werkt echt perfect dus zeker aan te raden voor mensen die veel last hebben van blaren. Dan moet je niet meer klooien met tape, dure compeed en andere rotzooi. Destijds gekocht voor het skeeleren want vooral in het begin vette blaren of beter gezegd de vellen eraf door die thermoplastische schoenen maar goed No Pain No Game

Geen opmerkingen: