maandag 8 december 2008

Tacx duurtraining D1, 35,1 km, 1 uur, (142 bpm)


Vandaag weer een duurtraining in D1 gereden van precies een uur. Eerste 10 minuten in herstelzone gefietst daarna in D1. Er zaten een paar wat zwaardere blokjes in van 1 en 2 minuten maar hartslag goed onder controle kunnen houden. Erg sterke benen vandaag en gelukkig weer wat zweetdruppels gesignaleerd. Intussen is mijn gewicht toegenomen en gestagneerd op 68 kg, ruim 4 a 5 kilo meer dan dat ik anders weeg. Uiteraard geen probleem om tijdens de winter wat meer te wegen. Normaal kom ik zo`n 2 a 3 kilo aan maar door een aantal oorzaken is het nu 4 a 5 kilo geworden. 4 november ben ik begonnen met het innemen van powerful creatine van Born dit in verband met de krachttraining in de sportschool. Ook neem ik na elke krachttraining een hersteldrank met onder andere proteine van Born om het herstel van de spieren te bevorderen. Na anderhalve week was ik alleen door de creatine (wat vocht vast houdt) al 1.5 tot 2 kilo aangekomen. Dit is overigens normaal en meestal blijft het bij 2 kilo. Nu moet ik twee weken stoppen en daarna moet ik weer 4 weken achter elkaar dagelijks 12 gram creatine innemen. Het is de eerste keer dat ik creatine gebruik en tot nu toe merk ik er eigenlijk nog niet echt iets van. Wat ik wel goed merk is de werking van de hersteldrank na de krachttraining. De volgende dag heb ik totaal geen last van mijn benen en andere spiergroepen. Verder is het bekend dat spieren zwaarder wegen dan vet en ik heb erg veel aanleg voor het opbouwen van spieren. Te veel spieren is zeker niet de bedoeling vandaar dat ik nu een krachttrainingschema volg wat niet te zwaar is. Eten doe ik altijd goed en gezond alleen mijn tweede portie warm eten (wat ik normaal altijd doe) die sla ik over. Ik probeer zo`n 300 a 500 calorieen minder te eten per dag. Dan eet ik overigens nog ruim voldoende want ik kan heel erg goed en veel eten. In de zomer kan ik in principe eten wat ik wil (gezonde voeding) dus dan schep ik echt twee overvolle borden warm eten op. Omdat ik dan veel meer trainingsuren maak verbrand ik uiteraard ook een stuk meer calorieen dan nu in de winter. Vanaf nu tot februari/maart breng ik mijn gewicht terug naar zo`n 63 a 64 kilo daar voel ik me het beste bij. Dat betekent verder wel dat ik de ongezonde dingen zoveel mogelijk zoniet helemaal vermijdt. Ik ben zeker geen snoeperd of zo maar soms is het wel eens lastig om zo streng te zijn voor jezelf omdat ik natuurlijk ook heerlijk kan genieten van een vette hap. Vorig jaar heb ik me er erg goed aangehouden en zelfs maanden geen friet gegeten en dergelijke. Het resulteerde uiteindelijk in een gewicht van 60 kilo wat echt gewoon te weinig was. Af en toe een frietje zal dus zeker geen kwaad kunnen.

Geen opmerkingen: