zondag 21 december 2008

Tacx duurtraining D1, 89.2 km, 2 uur en 30 minuten (141 bpm)


Weer een kwartier erbij vandaag dus 2 uur en 30 minuten gereden in herstel/D1 zone. Ik ben weer terug overgestapt op mijn eerder gemaakte duurtrainings programma`s. De nieuwe programma`s die ik gemaakt had waren constant aan een weerstand van 0. Dus 1 lang blok zonder veranderingen in de weerstand. In mijn eerder gemaakte programma`s zit veel meer afwisseling in de weerstand en dat is toch een stuk prettiger om te doen en veel beter vol te houden dan constant dezelfde weerstand. In totaal zitten er twee iets stevigere blokjes in tot iets boven de 300 watt maar dat is maar van erg korte duur. Wel lekker om toch even wat spanning op de benen te voelen. Wel even een korte storing/afwijking tijdens het fietsen. Wattage ging plots even naar 1302 watt, hoe het komt geen idee lijkt wel een piek in de stroom of iets dergelijks. Het is wel eens vaker gebeurd in ieder geval, het duurt echter maar een seconde of twee dus last heb ik er niet van. Ik heb me prima vermaakt vandaag alleen het laatste half uur ff naar 3fm serious request geluisterd en gekeken voor de rest geen radio of wat dan ook geluisterd. Voorlopig hou ik het wel op 2 en een half uur. Misschien dat ik er over twee weken weer een kwartier aan vast plak. Planning voor volgende week. Morgen (maandag) specifieke krachttraining op de tacx, woensdag en vrijdag naar de sportschool (indien mogelijk)

Geen opmerkingen: