woensdag 24 december 2008

Training 14 sportschool, 2 uur en 5 minuten

Vanmorgen om 10 uur begonnen in de sportschool, het was erg druk dus alle crosstrainers waren bezet door zwetende en vooral kletsende vrouwen. Dan maar een warming up op de ergofiets van 10 minuten. Voor de kniestrekkers gaat het gewicht omhoog vandaag (70% van max 1RM) ik begin eerst met de kuiten 5 series en 20 herhalingen op hetzelfde gewicht als anders. Daarna 4 series en 6 herhalingen aan 100 kg leg press. Weer al een stuk zwaarder dan 70 kg maar zeker nog goed te doen. Vorige keer voelde ik een lichte pijn in mijn linker knieholte tijdens leg curl (hamstrings) dus hier steek ik er maar 5 kilo bij. Bij de eerste herhalingen al voel ik weer diezelfde pijn. Bij het fietsen en alle andere krachtonderdelen heb ik overigens totaal geen last. Ik maak de 4 series van 6 herhalingen af maar een tweede ronde ga ik zeker niet doen vandaag. Leg extension gaat van 50 naar 60 kilo dat gaat allemaal prima. Daarna alle oefeningen voor het bovenlichaam afgewerkt en deze keer 5 series en 12 herhalingen. Bij de laatste serie begin je het toch flink te voelen bij de verschillende oefeningen maar het gaat wel erg lekker vandaag. Ik voel voor het eerst dat ik echt sterker begin te worden in het bovenlichaam. Volgende week zijn het 5 series en 15 herhalingen voor het bovenlichaam. Ook de buikspieren komen vandaag natuurlijk weer aan bod, het apparaat voor de buikspieren is helaas nog steeds kapot dus weer sit ups op het bankje. Nog wel een tweede ronde voor leg press en leg extension en daarna terug op de ergo fiets. Thuis op de tacx gaat niet lukken vandaag dus dan maar even op de ergo fiets. Ik stel een profiel in dat wat op en af loopt tot een maximaal wattage van 260 watt. In totaal 20 minuten en ik fiets uiteraard met een hoog beentempo, een hartslagmeter had ik niet om maar de hartslag lag zeker hoger dan de D1 zone tijdens de twee blokjes van 260 watt wat eigenlijk niet de bedoeling was. Maar goed voor deze keer dan, ik begon uiteindelijk ook flink te zweten en na 20 minuten zat het fietsen er weer op. Lekker getraind vandaag !! Normaal gesproken ga ik vrijdagmorgen weer naar de sportschool.

Leg press (kuiten)
4 series - 20 herhalingen - 70 kg
4 series - 20 herhalingen - 70 kg

Leg press
4 series - 6 herhalingen - 100 kg
4 series - 6 herhalingen - 100 kg

Leg curl
4 series - 6 herhalingen - 30 kg (Pijn in linkerknieholte)

Leg extension
4 series - 6 herhalingen - 60 kg
4 series - 6 herhalingen - 60 kg

Buikspieren op het bankje
1 serie - 40 sit ups
1 serie - 40 sit ups
1 serie - 20 sit ups

Geen opmerkingen: