zondag 14 december 2008

Tacx duurtraining D1, 75.9 km, 2 uur en 15 minuten


Zoals elke zondag een rustige duurtraining in D1 op de tacx. Vandaag dus 2 uur en 15 minuten met een gemiddelde hartslag van 143 slagen per minuut (laag in D1 dus) Tijdens het fietsen wat programma`s gekeken via uitzending gemist en daarna wat naar de radio geluisterd om het iets aangenamer te maken. Na 1 uur en 45 minuten even een moment van pffff maar enige tijd later en na het drinken van een glas vol zoetigheid (mijn vrouw was zo lief dit even te brengen) had ik weer goede zin en voor ik het wist zat te training er weer op. Volgende week weer een kwartier erbij dus 2 uur en 30 minuten. Mijn gewicht is intussen overigens met een halve kilo afgenomen, nu weeg ik 67.5 kg. Vanavond weer de nacht in voor een hele week, helaas mijn minst favoriete dienst. Als ik me goed voel rij ik morgen een specifieke krachttraining op de tacx maar dan moet me ik wel goed uitgerust voelen. Woensdag ga ik weer naar de sportschool.
Na het lezen van de twee boeken die ik onlangs gekregen heb ben ik tot de conclusie gekomen dat ik ook wat vitaminen moet aanvullen naast de vitamine die ik binnen krijg door mijn dagelijkse voeding om vooral de weerstand te verbeteren. Als je veel traint ben je kwetsbaarder omdat je weerstand afneemt. Het zijn voornamelijk antioxidanten die je nodig hebt. Vitamine C is eigenlijk de belangrijkste, daarnaast vitamine D en E. Vitamine B12 en B11 foliumzuur. Vitamine B12 is onder andere goed voor de vorming van de rode bloedcellen, foliumzuur speelt een rol bij de vorming van hemoglobine en de eiwitstofwisseling. Gisteren dus naar de plaatselijke drogisterij geweest om het één en ander aan te schaffen. Vitamine C 1000, Vitamine E, Vitamine B12 en een multivitamine supplement. Vanaf gisteren neem ik bovenstaande vitamine dus dagelijks in. Of ik het ga merken dat weet ik niet maar normaal gesproken ben ik wel vrij kwetsbaar voor griepjes en dergelijke. Of het echt gaat werken dat is nog even afwachten !!

Geen opmerkingen: