maandag 15 december 2008

Tacx specifieke krachttraining, 43.1 km, 1 uur en 10 minuten


Toch ruim 7 uur kunnen slapen na de nachtdienst en dus besloten om toch mijn eerste specifieke krachttraining te rijden op de tacx. Week 1 ziet er als volgt uit: 15 minuten warming up gevolgd door 4 blokken van 1 minuut (60 omwentelingen per minuut) en tussen de blokken 2 minuten rust. Na de krachtblokken 45 minuten op souplesse (minimaal 100 omwentelingen per minuut) Het was even zoeken naar het juiste verzet om 60 omwentelingen te rijden en de hartslag niet over het omslagpunt te laten komen maar bij het laatste blokje had ik het verzet eindelijk goed voor elkaar. Verzet is 53/14 of 15, bij het derde blokje schakelde ik te zwaar 53/13 en kon gek genoeg even niet terug schakelen dus blokje iets te zwaar uit moeten rijden waardoor ik op het einde op mijn omslagpunt zat. Ik moet ongeveer 350 watt aanhouden om niet over mijn omslagpunt te geraken. Laatste blokje rond de 335 watt gereden, dit viel op zich niet tegen maar het zijn nu nog maar blokjes van 1 minuut. Op het einde van het schema zitten er blokken in van 3 minuten en maar liefst 8 herhalingen. Dat zal een behoorlijke zware training worden. Lekker kunnen zweten vandaag vooral tijdens de 45 minuten op souplesse.

Geen opmerkingen: