zondag 13 december 2009

MTB D1, 40.1 km, 1 uur 39 min, 24.1 km/u

Ik had me erg verheugd op een eerste lange rustige duurtraining van zo`n 4 uurtjes maar een verkoudheid gooide helaas roet in het eten. Vrijdag licht verkouden en zaterdagmorgen flink verkouden wakker geworden. Vanmorgen leek de verkoudheid weer zo goed als verdwenen maar op de fiets bleek al snel dat dit zeker niet het geval was want het ging voor geen meter. Rondje Assende, Bassevelde, Kaprijke, Watervliet gereden en de training op tijd afgebroken omdat verder rijden geen zin had. Wel zeer rustig gereden. Goed ingepakt vertrokken dus zeker niet koud gehad, stond wel een fris windje en de temperatuur lag rond de 3 a 4 graden. Ziek ben ik zeker niet wel lichtjes verkouden al lijkt het nu weer over te zijn.

Eindelijk weer eens een kurkdroog wegdek dus de MTB was nog brandschoon na dit ritje. Op zich wel goed dat het wat kouder gaat worden dan verdwijnt de zware modder een beetje in het veld/bos en wordt de grond weer wat harder. Hoe zwaarder de ondergrond hoe lastiger voor mij heb ik al gemerkt. Hele zware modderstroken zijn meer weggelegd voor de wat zwaardere krachtpatsers. Hoe harder de ondergrond hoe beter ik in ieder geval ga rijden. Vandaar dat ik nu iets minder goed voorruit kom dan tijdens mijn eerste ritjes in het veld/bos. Wel een goede training voor de benen om door die zware modder te ploeteren maar voor mij hoeft die modder nu even niet meer. Enige nadeel van de kou is de extra kleding die je aantrekt om warm te blijven. Hoe meer kleding ik aantrek hoe slechter ik ga rijden, totaal geen bewegingsvrijheid echt een gevoel dat je gevangen zit in je kleding bahh. Een duurtraining op de MTB in de winter is echt een perfecte vervanger voor het indoor trainen op de tacx. Meer dan twee uur tacxen is niet meer aan mij besteed.

4 opmerkingen:

Martin zei

Mooi ritje. Heb ook weer wat plaatsnamen bijgeleerd. Mog even en die tackx komt op marktplaats ;-)

Angelo Roelandt zei

Hoi Martin,

Plaatsnamen overigens allemaal in Belgie. De tacx komt zeker niet op marktplaats (haha) blijf tacxen ook erg leuk en efficient vinden en er zijn echt dagen dat je niet buiten kunt/wilt fietsen door weersomstandigheden. Toch handig dat je dan lekker warm en droog kunt trainen op een tacx.

Groeten,

Angelo.

Ton zei

Verkoudheidje? Schijnen er meer last van te hebben als ik zo om me heen kijk.
En je merkt het idd pas echt als je een beetje intensief gaat fietsen. Het prachtige zonnige weer vergoedde veel toch?

Groeten,
Ton

Marieke zei

Die modder is ook niks. Alleen leuk hoog en droog in een 4x4.