donderdag 3 december 2009

Tacx rustige duurtraining, 1 uur 30 min, 135 bpm

Toen ik wakker werd was het droog buiten maar de buienradar liet zien dat het niet lang meer ging duren voordat de regen weer naar beneden zou dwarrelen. Geen ritje buiten op de mtb dus toch weer op de tacx gesprongen voor een zeer ontspannen ritje van anderhalf uur. Alleen in het begin een kort trapje gereden opbouwend tot iets meer dan 400 (tacx watjes) en daarna enkel de beentjes rond laten draaien zonder enige moeite. Voor de afwisseling wel 3 blokjes souplesse ingebouwd van 110 , 115 en 110 rpm maar ook hier amper met weerstand gereden. Hartslag dus bijna overal in herstelzone. Anderhalf uur tacxen lijkt lang maar ook vandaag vloog de tijd weer voorbij en heb ik me geen minuut verveeld. Lekker zo`n rustig ritje. Vandaag gelukkig mijn laatste nachtdienst en ik hoop dat de omschakeling me nu wat beter af gaat dan na de vorige cyclus nachtdiensten. Nu 2 dagen rust en komende zondag weer mtb-en in Avelgem.

Geen opmerkingen: