woensdag 23 december 2009

Tacx klimtraining, 3x3x2, 53 minuten

Vandaag hetzelfde programma als afgelopen maandag maar een iets andere uitvoering. Geen specifieke kracht maar een klimtraining. Trapfrequentie nu dus tussen de 80 a 90 omwentelingen per minuut in plaats van 60 dus wat tandjes lichter geschakeld. Volgens het schema doe je twee maal per week dezelfde training op rollen of op de tacx maar ik heb dit aangepast. Twee keer 60 rpm vindt ik zelf te belastend voor de kniepezen. Niet dat ik last heb van mijn knieen maar ik wil blessures absoluut voorkomen. Daarbij wordt het mijn streven om ook in de werkelijkheid te gaan klimmen rond de 80 rpm of meer. Een compact 50/34 moet hiervoor gaan zorgen, met een dubbel krijg ik het tijdens la marmotte in ieder geval niet voor elkaar en klim ik vaak rond de 60 a 65 rpm en dat is absoluut geen pretje zeker niet als je een souplesse rijder bent. Blokken gingen aardig goed wattage was stabiel rond de 300 a 310 watt. Laatste blok was absoluut weer erg lastig zeker weer die laatste 30 seconden. Hartslag op het einde net op omslagpunt kunnen houden.

Geen opmerkingen: