donderdag 9 juni 2011

Referentie 5 km tempoloop 20:45

AD6-ers (opgevenisgeenoptie) bedwingen vandaag de Alpe d' Huez meerdere malen tot 6 x en soms zelfs meer ten gunste van het onderzoekfonds KWF kankerbestrijding. Ik heb zoals elk jaar mijn steentje bijgedragen door een deelnemer te sponsoren. Respect voor iedereen die deze uitdaging aangaat !!

Vanmorgen een referentie neergezet op de 5 km. Een vrij rustige eerste kilometer gelopen en daarna het tempo verhoogd naar een snelheid tussen de 14 en 15 km/u. Tot kilometer 4 de hartslag zo`n 10 slagen onder omslagpunt dus er zit nog rek in en dat voelde ik ook. Laatste 500 meter versneld en rond de 16 per uur gelopen. Dat doet wel zeer moet ik zeggen, pfff dat hou ik voorlopig geen 5 km vol denk ik. 5.01 km, 20:45, 4:08 min/km, 14.5 km/u, max 16.5 km/u, gemiddelde hartslag 172 Garmin details Super tevreden omdat ik me bewust wat heb ingehouden. Er moet wel wat ruimte over blijven voor verbetering hé :-) Wel afzien hoor lopen aan een hoog tempo daar moet ik nog even aan wennen (knop omzetten) Van het weekend weer een lange rustige duurloop. Ik ga ook starten met het lopen van wat intervallen om nog wat aan de snelheid te werken. Als het zo blijft gaan dan loop ik binnenkort wellicht een eerste 5 km wedstrijd/trimloop. Alleen even zoeken (googelen) of er iets in de buurt te vinden is? Lange afstanden is overigens meer mijn ding maar ik zit nog maar in de opbouwfase. Verder nog steeds geen klachten of blessures, allemaal dankzij een paar bezoekjes aan de osteopaat :-) Van het weekend kijken of ik twee uur in het zadel kan blijven zitten op de fiets. Morgen staat er een lang rustig skeeler-ritje op de planning als het droog blijft tenminste.

Geen opmerkingen: