donderdag 2 juni 2011

Rondje Terneuzen (skeeleren)

Eindelijk eens een volledig rondje Terneuzen gereden in plaats van heen en weer via dezelfde weg. Door Sluiskil ligt het wegdek er niet best bij maar ik heb lekker rustig rondgetoerd en dan is het goed te doen. Wel weer veel wind op de heenweg, het wil maar niet ophouden met waaien hier, stelletje waailappen. Het begin van de double push is er. Ik heb mooi kunnen oefenen aan een rustig tempo en heb het gevoel al aardig te pakken. Je voelt inderdaad dat je meer snelheid kan maken met deze beweging. Je rijdt als het ware een soort van s-jes op buiten/binnenkant van je wielen. Nog even oefenen maar ik ga het zeker onder de knie krijgen. Snelheidsrecord wederom verbroken deze keer vanaf het viaduct bij Hoek door in hurkzit en in de racehouding naar beneden te gaan, kicken hoor maar het kan nog veel harder. Ik heb het skeeleren intussen echt goed onder de knie en dat is een heerlijk gevoel. Ook remmen gaat nu prima en zonder problemen. Op de terugweg langs het kanaal hing er nog één of andere mafkees uit de wagen (Jipla) het was mijn overbuurman Wout :-) De laatste kilometers wat harder geskeelerd en op het laatst toch weer wat last van mijn onderrug. Voldaan thuis gekomen. Skeelers uit doen is altijd even klote, bloed begint blijkbaar weer te stromen en dat doet echt even f*cking veel pijn aan de voetjes. Is gelukkig heel snel weer over verder zitten de schoenen perfect en ik heb geen last meer van blaren. 28.99 km, 1:16:45, 22.7 km/u, max 36.6 km/u, HF 156 Garmin Details

Geen opmerkingen: