woensdag 1 juni 2011

Super comeback op de Cervélo

Vanmorgen eerst naar de osteopaat geweest en diverse behandelingen ondergaan waaronder zitvlak (massage litteken) nek, rug en bekken. Mijn bekken zag er nog steeds erg goed uit op zich geen verrassing want het voelt ook nog steeds erg goed aan. Zitvlak besproken en besloten om terug op de fiets te stappen en voorzichtig aan op te bouwen. Zitvlak voelt gewoon goed aan. In mijn dagelijkse leven heb ik er nauwelijks tot geen last meer van. Beginnen met 1 x per week maximaal een uurtje en dan kijken hoe het aanvoelt. Zeer tevreden en met een big smile terug naar huis en de Cervélo die al maanden vol ongeduld stond te trappelen op de zolder om weer te gaan racen het goede nieuws verteld. Daarna heb ik het pas aan Inge verteld :-) Ketting gesmeerd, fietskleding aan en gevoelsmatig met een flink verhoogde hartslag (van opwinding) in de pedalen geklikt. De eerste meters even wennen aan de racehouding maar toen ik de bocht om was voelde het al weer vertrouwd als nooit tevoren. Eerste wat opvalt: Wat een fantastische fiets is dit toch, echt gemaakt om te racen en nog steeds zo ontzettend mooi om te zien. Fietsen is passie/emotie net als muziek, ik heb echt een klik met de R3sl wat mij betreft blijven we soulmates voor het leven.

Wat mijn eerste fietsritje betreft. Onvoorstelbaar wat een super goed gevoel. Zowel de garmin als de polar lieten me zien dat de conditie echt enorm goed is op het moment. Ik voel me gewoon zeer krachtig en sterk de laatste tijd, met momenten zelfs onvermoeibaar. Na de bak ellende die ik over me heen kreeg door mijn zitvlak problemen is er verder niets dan goeds uit gekomen. Zowel op persoonlijk vlak als op sportief gebied ben ik enorm gegroeid de afgelopen tijd. Het skeeleren en het hardlopen hebben me ook zichtbaar goed gedaan. Belangrijkste is wellicht mijn bezoek aan de osteopaat die mijn bekken heeft recht gezet. Onbegrijpelijk dat zoiets kleins zoveel problemen kan veroorzaken. Ook het fietsen voelt anders aan dan voorheen. Ik voel dat ik meer kracht heb vanuit mijn bekken en ik zit gevoelsmatig ook beter op de fiets. Kort rondje gereden met bizar mooie cijfers !! En dat te bedenken dat ik gewoon lekker rustig heb gereden hartslag hoog D1/laag D2. Zou mijn zogenaamde sporttalent dan eindelijk eens tot uiting komen op de fiets? Iedereen heeft waarschijnlijk wel eens het gevoel dat hij/zij veel beter kan maar ik had dit gevoel echt heel erg sterk op de fiets. Gevoelsmatig zit er nog veel meer in maar het kwam er nooit uit en daardoor raakte ik behoorlijk gefrustreerd. Lichamelijke ongemakken stonden me gewoon in de weg, ik ging steeds harder trainen waardoor ik steeds slechter ging presteren. Ik heb aanleg genoeg en heb gewoon niet extreem veel training nodig. Dat blijkt wel na het fiets ritje van vandaag. 27.82 km, 50:28, 33.1 km/u gemiddeld, HF 159. Garmin Data Mooie comeback en hopelijk een nieuw begin van iets moois op de fiets. Allerbeste nieuws is dat ik weinig tot geen last heb gehad van mijn zitvlak tijdens dit ritje. Er is weer hoop en hoop doet leven. We zien wel wat de toekomst me gaat brengen op diverse gebieden. Nu verder want de polonaise komt zo weer voorbij .............

3 opmerkingen:

Ronald van Schaik zei

Lekker dat je weer kunt gaan fietsen Angelo! De zomer begint bijna dus prima timing! Geniet ervan!

van den Abeele zei

Mooi zo! Heerlijk gevoel moet dat zijn.
Ga jij zondag nog die 50 km skeeleren in Oostburg? Ik weet het nog niet zeker, aangezien ik eerst zaterdag nog een wielertocht van 120 km maken in en rondom Den Bosch (www.vacansoleil4challenge.nl). Vandaag trouwens nog een lekker rondje geskeelerd van 21 km. Ook leuk: ik pikte aan in het wiel van een groepje trimmers! Kon zo een km of 10 worden meegezogen...

Angelo Roelandt zei

@Aschwin,

Denk niet dat ik die skeelertocht in Oostburg ga rijden. Zondag wellicht kans op regen. Zaterdag is het prachtig weer om te sporten dus ga zaterdag zeker iets ondernemen.

Groeten,

Angelo.