woensdag 29 juni 2011

Interval (lopen) + fietsen

Naast het schoonmaken van de Cervélo en wat huishoudelijke klusjes heb ik gisteren lekker veel gerust (platte rust) Ook goed en lang geslapen dus fit opgestaan vanmorgen. Vandaag stonden er twee disciplines op het programma lopen en fietsen. Een soort van duatlon maar dan in twee delen. Voor de middag de loopschoenen aangetrokken voor een eerste interval. Begonnen met 1 km rustig inlopen tegen een snelheid van 11.5 km/u. Daarna begonnen aan 6 blokjes van 1 minuut intervallen gevolgd door 2 minuten herstel (rustig lopen) Intervallen gelopen aan een snelheid dat goed was vol te houden en verrassend genoeg lag de snelheid toch al tussen de 15 en de 16.5 km/u. Tijdens de twee minuten herstel de snelheid weer laten zakken naar 11.5 km/u. Erg goed en onvermoeibaar gevoel vandaag. Laatste interval zelfs tussen de 17 en de 19.2 km/u gelopen. Hartslag op de grens van omslagpunt (189 bpm) ik vermoed dat mijn omslagpunt tijdens het lopen op zo`n 190 slagen per minuut ligt. Wel kicken om aan zo`n hoge snelheid te lopen. De topatleten onder de marathon lopers houden dit tempo maar liefst 42 km vol, pffff dat is echt bizar !! Nog steeds 100% blessure vrij dus de motivatie stijgt tot ongekende hoogte. Veel progressie op het moment ik ben benieuwd waar ik over een paar maanden sta op loopgebied. 5 km in 23:21, 12.9 km/u, 4:39 min/km, max 19.2 km/u, HF 168 Garmin Details klik rechtsboven op "weergeven in Metrisch" om de snelheid in km/u, min/km te zien.

Vroeger dan verwacht en dus nog voor het eten op de fiets gesprongen voor een rondje Watervliet. Rustig naar ijzendijke (22km) gereden met een hoge cadans tegen een vrij straf windje daarna lekker stevig doorgereden in D2. Snelheid dik 40+ km/u zonder al te veel moeite. Echt een topdag wat sporten betreft niet kapot te krijgen vandaag. Merkbaar een conditie boost gekregen door het hardlopen. Twee hardrijders die achter elkaar aan het racen waren een slechte dag bezorgd onderweg dus mijn ego is ook weer gestreeld :-) 41 km/u met zijwind werd ze wat teveel van het goede. Echt maf dat ik na zo weinig fietskilometers al zo hard kan rijden. Mijn benen zijn wel zichtbaar aan het slinken door het lopen. Geen idee of dit gevolgen heeft betreft krachtverlies op de fiets maar dan is dat maar zo. Gesink heeft ook maar een stel spillebeentjes en hij rijdt toch aardig goed bergop :-) Erg lekker gefietst 45.02 km, 1:20:37, 33.5 km/u, HF 164 garmin details Vorige week fietste ik hetzelfde rondje gem HF 163, 30.8 km/u (nasleep verkoudheid) goed om te zien dat je in een week tijd reuzen sprongen kan maken wat de conditie betreft. Deze stijgende lijn bevalt me wel !! Volgende week de laatste werkweek en dan op vakantie naar Italië. Daar hebben we allemaal eeeeerg veel zin in. Met exact 0 hoogtemeters in de benen de bergen in met de fiets, het plezier zal er niet minder om zijn.

Geen opmerkingen: