zaterdag 4 juni 2011

Tweede fietsleven

Niet verwacht maar vandaag zelfs anderhalf uur kunnen fietsen zonder problemen betreft mijn zitvlak. Ik voel geen druk meer op mijn linkerzitbot en dat is wel heel erg goed nieuws. Ik heb mijn zitvlak goed laten herstellen en zoals bekend is mijn bezoek aan de osteopaat van groot belang geweest voor mijn bekken. Door mijn bekkenscheefstand had ik links veel meer druk op het zadel waardoor deze vervelende blessure is ontstaan. Operatie is nu ruim zeven maanden geleden en nu lijkt het eindelijk de goede kant op te gaan. Ik had de moed bijna opgegeven, zitvlak voelde een lange periode heel erg slecht aan maar vandaag op de fiets heb ik niet eens aan mijn zitvlak gedacht dus dat is een erg goed teken. Ik begin opnieuw en zie het als een tweede fietsleven, echt een nieuw begin van iets moois met een andere kijk op het fietsen. Fanatiek zal ik wel blijven maar het genieten van het fietsen en sporten in het algemeen heeft me laten zien dat het dan vanzelf goed komt met het presteren als ik dit nodig acht. Het ritje van vandaag door de zeeuwse polders was op en top genieten. Het is hier gewoon prachtig in de zeeuwse polders ik zie dingen die ik voorheen niet zag of niet wilde zien. Zelfs de krachtige wind die ik vaak vervloek vond ik erg aangenaam. Je moet hier gewoon dankbaar gebruik van maken op de fiets. Tijdens het skeeleren is het overigens niet fijn want dat is pas echt ploeteren geblazen en dat gaat enorm in je rug zitten. Van skeeleren wordt je beresterk dus dit ga ik zeker blijven doen. Zoals ik al eerder zei "multisportsmen" fietsen, skeeleren en hardlopen die afwisseling bevalt me gewoon erg goed. Vandaag lekker rustig rond getoerd 49.06 km, 1:32:41, 31.8 km/u, HF 160 Garmin Data

Na het fietsen en douchen zijn we met het gezin naar de struisvogel boerderij geweest in Sluis. Was erg leuk vooral de rondleiding was interessant en vooral grappig gebracht. Grote beesten zeg en ze happen constant naar je dus op gepaste afstand blijven staan om ze te bewonderen. 1 haan vond het nodig om zijn vriendin een beurt te geven in het bijzijn van onze kids :-) Uiteraard een aantal struisvogel biefstukken gekocht en een deel daarvan belande vandaag gelijk op de BBQ en het vlees was echt ongekend lekker. Zonde van die grappige beesten maar ze worden in ieder geval erg goed verzorgd daar op de boerderij. Een groot deel wordt geslacht maar een aantal staan er al jaren en zullen er ook blijven staan tot met hun pensioen. De jongen die de rondleiding gaf had al eens een struisvogel bereden in Afrika. Die beesten lopen verschrikkelijk hard en stuurloos rond. Je doet het één keer en daarna nooit meer volgens de beste man, hilarisch gezicht dat kon je wel zien op de foto. Kortom een erg leuke ervaring we gaan er zeker vaker naar toe al is het alleen al voor de geweldige kwaliteit van het vlees.

Geen opmerkingen: