vrijdag 4 mei 2012

Nieuw Doel: Alpe d' Huez / Sarenne oprennen !!

Enkele blog berichten geleden melde ik nog dat ik voorlopig geen nieuwe sportieve doelen zou inplannen maar blijkbaar heb ik gisteren tijdens het lopen weer voldoende endorfine aangemaakt om het weer naar mijn hoofd te laten stijgen :-) Onder het motto "nu we er toch zijn" ga ik begin juli tijdens de marmotte week de Alpe d' Huez oprennen. Ik ben overigens niet de enige in het gezin met deze ambitie. Inge heeft maanden geleden al besloten om de Alpe d' Huez met de benenwagen te bedwingen (wandelen) Als het goed gaat dan wil ik col de sarenne ook hardlopend bedwingen. De Sarenne komt ook uit op de Alpe d' Huez en wordt vanaf de kant van Les 2 Alpes (linksaf bij Mizoen) aangevangen. In 2008 heb ik de Sarenne met de fiets beklommen. De klim is echt adembenemend en vele malen mooier dan de Alpe zelf en ook wat lastiger om te beklimmen. Wegdek is overigens niet best zeker het stukje afdaling terug richting de Alpe (top Sarenne ligt op 1999 meter) ligt er niet lekker bij maar met de benenwagen heb je hier in ieder geval geen last van. Ik ga de hardloop trainingen dus weer oppakken en ga deze uiteraard afstemmen op het doel #berglopen. Vlakke rondjes door de polder zullen vervangen worden door bos/heuvel trainingen en ik zal regelmatig te vinden zijn op de trappen van de brug en op de molenberg in Sas om wat aan de kracht te werken. Van fietsen zal er niet veel terecht komen tijdens de marmotte week ik weet niet eens of de fiets wel mee gaat want naast het lopen en ondersteunen van alle Marmotte strijders is het de bedoeling dat ik lekker ga relaxen en genieten met het gezin/familie van een prachtige week in de indrukwekkende alpen. Just Do It !! #nike is de strijdkreet van Inge. Mijn eigen strijdkreet "No Mountain Too High"

Geen opmerkingen: