vrijdag 25 mei 2012

Test Vibram Fivefingers Komodosport

Na een dagje shoppen met Inge in Middelburg de Fivefingers komodosport aangetrokken voor een eerste testrun. Gevoel was super vanaf de eerste meter #feelslikeflying. Komt idd heel dicht in de buurt tov blootsvoets lopen je tenen zijn net als bij blootsvoets lopen voelbaar bezig met corrigeren. Blote voeten ervaring voelde nog net iets beter aan maar tijdens de eerste 100 meter liep ik gelijk al door glas scherven op de stoep en die had ik niet opgemerkt dus op de blote voeten was dit direct fout afgelopen. De fivefingers lopen gewoon super en zijn echt mijn ding. Het enige negatieve puntje is dat ik twee blaren heb opgelopen aan mijn hielen en dat had ik op zich niet verwacht want ze passen perfect. Ik heb overigens een oplossing in de kast liggen (Ezeefit ankle booties) die gebruikte ik ook tijdens het skeeleren en ik was toen gelijk van mijn blaren af. Overigens een aanrader voor andere mensen die op fivefingers lopen en last hebben van blaren. Sokken met tenen zijn er ook maar dan ben je toch dat vrije gevoel kwijt en daarvoor loop je niet op fivefingers met de Ankle booties wordt de hiel perfect beschermd tegen eventuele wrijving en blijft het vrije gevoel behouden want je voelt amper dat je ze aan hebt. Mijn vormpeil is plots de hoogte ingeschoten maar dat heeft alles te maken met het weer. Hoe warmer hoe liever al zijn er uiteraard grenzen. Ik presteer altijd stukken beter als het warm is dat is duidelijk #warmweergetraind. Zeer soepel en zonder moeite gelopen (25 graden vandaag) zelfs tegen een hoge snelheid van 19.8 km/u voelde het niet eens aan als lastig (rare snuiter ben ik) tijdens de marathon niet voorruit te branden en nu loop ik plots weer als de brandweer, grrrr. Kuitblessure wil overigens niet echt overgaan dat is wel balen zeker omdat ik het thuis heb opgelopen tijdens een weekje niets doen. Toch echt een soort van zweepslag geweest en dat kan lang duren als ik dat zo lees op internet, pfff. 5.61 km, 25:32, 4:33 min/km, 13.2 km/u, max 19,8 km/u Garmin Details

1 opmerking:

Rolf zei

@profielbeschrijving: 39?!?