zondag 20 mei 2012

Rondje Kaprijke

3x gelopen en 2x gefietst dus lekker 5 dagen kunnen sporten van de week ondanks een lange werkweek. Hoogtepunt van de week was echt het rennen op blote voeten (gisteren) dat was echt wel heel erg gaaf. Gisterenavond zag het er wel even somber uit betreft mijn rechtervoet. Enorm branderig gevoel en ik dacht wat blaren te zien en zelfs wat dik aan de bal van mijn voet. Ingesmeerd met uierzalf en toen ik wakker werd vanmorgen bleek er gelukkig weinig aan de hand of beter gezegd aan de voet :-) Voel het nog wel een beetje maar blaren bleken niet echt blaren te zijn maar meer een soort van beurse plekken en een bloeduitstorting. Gelukkig maar dacht even dat het strompelen werd want blaren op de bal van mijn voet dat zou echt een ramp zijn. Grove polderweg absoluut vermijden als ik nog eens op blote voeten ga rennen en dat gaat er zeker weer van komen. Fietspaden en betonplaten zijn perfect in principe de wegen opzoeken waar je ook goed over kan skeeleren. Lopen op Fivefingers is echter verstandiger zeker als je wat meer kilometers wil lopen je moet er niet aan denken om in glas of stukjes blik te trappen met je blote voetjes als je even niet op de weg let. Op het strand wil ik ook nog wel eens gaan rennen op blote voetjes dat moet volgens mij ook goed te doen zijn. Eerst maar eens Vibram Fivefingers aanschaffen #komodosport

Vandaag weer op de fiets gestapt en een rondje Kaprijke gereden. Rustig vertrokken richting Watervliet en eenmaal in Watervliet het tempo behoorlijk opgevoerd. Erg goed gevoel ook tegen de wind in liep het als een zonnetje en zonder al te veel moeite. Vooral een zeer goed gevoel in de benen maar ook conditioneel eindelijk weer eens een goede dag. Twee weken voor de marathon van Rotterdam kakte de conditie plots in mede door een aankomend griepje dat maar aan bleef slepen. Na Rotterdam nog een paar weken wat slechter gelopen en dat had niets te maken met de inspanning tijdens de marathon. Gisteren tijdens mijn blote voeten debuut voelde ik me voor het eerst echt weer fit en vandaag dus ook weer een goed gevoel. Enige minpuntje ik moest twee broeken aantrekken om mijn zitvlak wat te beschermen. Na mijn ritje eerder deze week had ik zowat mijn hele reet gekneusd althans zo voelde het de volgende dag, pffff. Te weinig gefietst, geen zitvlees dus wederom sukkelen met de bips, grrr. Na 40 kilometer fietsen was het weer al genoeg voor de bips dus deze keer wel een verstandig besluit genomen en naar huis gereden. 42.27 kilometer, 1:19:46, 31.8 km/u Garmin Details Vergeet het bijna te vermelden maar ik heb nog steeds behoorlijk veel last van mijn linkerkuit opgelopen tijdens het niets doen (kramp in kuit geschoten) soort van zweepslag volgens mij echt een pijnlijke bedoeling. Lopen op een rustig tempo gaat nog best aardig maar ik voel het nog steeds erg goed dus misschien even een paar dagen looprust nemen om het goed te laten herstellen.

   

Geen opmerkingen: