dinsdag 24 augustus 2010

3de looptraining, 5.2 km, 26 min 2 sec.

Weer goed kunnen slapen na de nachtdienst ff gegeten de kinderen opgehaald en daarna op pad voor mijn derde looptraining. Programma 4 x 5 min hardlopen en na elke serie 2 minuten wandelen. Ging weer lekker vandaag maar wat stond er een harde wind zeg. De kinderen werden bijna van de fiets afgeblazen onderweg. Toch heb je al lopend beduidend minder last van de wind maar je voelt het uiteraard wel met zo`n windje als vandaag. De kinderen vinden het erg leuk om mee te fietsen. De nike+ sportband moet nog steeds gekalibreerd worden. Mijn volgende training is een zeer rustig duurloopje van 25 minuten zonder wandelen dus dat is ideaal om de sportband te kalibreren. In werkelijkheid liep ik vandaag exact 5.2 km en volgens de sportband 5.49 km dus toch 290 meter verschil wat best veel is wat lopen betreft. Na het kalibreren moet het allemaal kloppen als het goed is. Ik werd na de spoorrails nog uitgelachen door een stel rokende hangjongeren vanwege mijn mooie compressie kousjes. Hahahaha trek dan een lange broek aan hé ze weten waarschijnlijk niet beter de jeugd van tegenwoordig (haha) wellicht lopen ze over vijf of tien jaar ook met high tech kousjes rond maar ik vrees het ergste. Erg tevreden tot nu toe wat het lopen betreft. Inclusief wandelen toch al 12 km/u gemiddeld gelopen. Donderdag of vrijdag mijn eerste duurloopje van 25 minuten. Fietsen zit er de komende dagen niet in mijn vrouw is ook weer aan de slag gegaan op het werk en de kinderen hebben nog vakantie. Vrijdag en in het weekend heb ik weer mogelijkheden om te fietsen.

Geen opmerkingen: