dinsdag 3 augustus 2010

Rondje kust, 101.1 km, 3 uur 7 min, 32.4 km/u

Vandaag net iets voor de middag vertrokken voor een rustig rondje kust. Deze keer het rondje in tegengestelde richting gereden dus eerst naar Breskens gereden via wat nieuwe polder weggetjes die ik nooit eerder ben ingeslagen. Ik klaag soms wel eens over het Zeeuwse polderland maar je kan hier toch erg mooi en rustig fietsen. Gewoon eens afwijken van die vaste rondjes en een onbekend weggetje inslaan en zo ontdek je toch weer wat andere routes. De wind is altijd een geduchte tegenstander en daar wordt je sterk van dus dat is mooi meegenomen. Er stond vandaag overigens een raar windje gewoon een stevig en constant windje daar is niets bijzonders aan maar hij leek zowat heel het rondje tegen te zitten. Vanaf Breskens en via Groede naar Sluis gereden en vanaf hier was ik er vanuit gegaan dat de wind in mijn voordeel zou gaan blazen maar niets was minder waar. Veel vakantiegangers gezien aan de kust die allemaal aan het genieten waren van de zeeuwse kust. Door Oostburg op weg naar ijzendijke en zo naar de Braakman gereden en via de zandstraat en een stukje polder terug naar huis. Lekker rustig gereden vandaag maar laatste half uur toch iets harder moeten trappen om de snelheid constant te houden. Intussen waren de kilometers tegen de wind best in mijn benen gaan zitten ondanks de vrij lage intensiteit betreft de hartslag. Wel weer lekker gefietst vandaag !!

De Sean Kelly classic aankomende zaterdag daar gaat een streep door. Ik heb besloten om mijn fiets thuis te laten om een lang weekend te genieten in de ardennen met mijn gezin. Lekker vakantie vieren in een mooi hotel (vakantie en wellnessdomein) en lekker eten.

1 opmerking:

Marieke zei

Durbuy is erg mooi. En dat hotel ziet er ook top uit. Geniet ervan!