zondag 22 augustus 2010

Rondje Terneuzen, 62.8 km, 1 uur 58 min, 31.8 km/u

Vanmorgen opgestaan met een goed gevoel in de benen. Nagenoeg geen stijve spieren na het lopen van gisteren enkel een wat stramme linkerkuit. Een wereld van verschil in ieder geval tov mijn eerste looptraining want toen had ik drie dagen spierpijn. Ik heb de compressie kousen van compressport gisteren na de douche ook nog enkele uren aangehad en het resultaat is echt verbluffend te noemen. Ik zou bijna zeggen "niet verder vertellen" zo kennen we intussen mechanische doping dit zou een gevalletje accessoires doping kunnen zijn. Volgens mij mogen de wielerprofs er tijdens wedstrijden ook geen gebruik van maken maar dat weet ik niet zeker tijdens triatlon/duatlon en trial loopwedstrijden worden ze wel gebruikt. Ik ben er in ieder geval zeer blij mee het helpt echt. Voor de bovenbenen zijn er ook compressie kousen beschikbaar dus die ga ik zeker ook eens uitproberen.

Ik heb het looprondje gisteren overigens nagemeten via myasics.nl "track your run" het is exact 5.82 km van huis tot huis dus de Nike+ sportband zit out of the box al aardig in de buurt. bij een volgende volledige run dus zonder wandelen kan ik de sportband kalibreren zodat de afstand exact klopt. Ik reed het rondje vorige week op de mountainbike (5.6 km) maar de wielmaat die ik ingegeven heb in de polar klopt achteraf gezien dus niet precies. Vandaag met de racefiets klopte het overigens wel.

Over de brug van Sluiskil naar terneuzen gefietst en via Zaamslag richting Hulst. ik kwam nog in een plaatsje waar ik nog nooit van had gehoord "Patrijzenhoek"gemeente Hulst. Hier een lusje gemaakt terug naar Zaamslag en Terneuzen. Stond een zeer strak tegenwindje hier maar ik had vandaag echt supergoede benen wat een heerlijk gevoel zeg om zo makkelijk tegen de harde wind te rijden. Via de brug van Sluiskil terug op mijn vaste rondje in de polder beland daar nog een rondje gereden en met een zeer tevreden gevoel terug naar huis. Het zag er behoorlijk dreigend uit wat het weer betreft maar het is toch mooi droog gebleven. Nu lekker in de bank want ik zit vanavond weer in de nachtdienst. Morgen rustdag en dinsdag weer een rondje lopen.

Geen opmerkingen: