maandag 9 augustus 2010

Doel, 111.5 km, 3 uur 29 min, 32 km/u

Lichamelijk en mentaal zat ik nog in de jacuzzi en de sauna volgens mij. Zelden zo moeizaam gestart op de fiets. Iets voor half twaalf vertrokken voor een rondje van minimaal 100 km. Waarheen precies was nog een verassing ik ben in ieder geval richting Terneuzen gereden. Ik was echt niet voorruit te branden ik voelde me vrijwel direct moe en zelfs mijn benen wilde absoluut niet lekker ronddraaien. De helling bij de brug van Sluiskil was er bijna al teveel aan pffff. Dat wordt geen intervaltraining vandaag dat is duidelijk. Weekendje wellness in de ardennen heeft me absoluut erg goed gedaan maar wat het fietsen betreft loopt het nu dus ff voor geen meter. Intussen 15 kilometer op de teller en nog steeds een erg slecht gevoel. Hartslag in D1 en snelheid toch steeds zo`n 33 a 34 per uur dus volgens de cijfertjes gaat het prima alleen gevoelsmatig loopt het dus niet. Na 25 kilometer slaat het gevoel om en lijkt het plots weer vanzelf te gaan. Het loopt dus weer als een trein en intussen dender ik walsoorden binnen en fiets hier een extra lusje om uiteindelijk op de zeedijk te belanden.

In de verte de koeltorens van Doel (kerncentrale) dat wordt dus mijn doel voor vandaag. Gewoon de zeedijk volgen tot je niet meer verder kunt fietsen en dan terug de polder in. Via de Paal door Emmadorp en zo naar Kieldrecht. Nog een lusje rond Kieldrecht gereden en daarna richting De Klinge gefietst. Er stond een bescheiden briesje vandaag (westenwind kracht 2) heerlijk fietsweer maar de wind kwam later op de dag wel iets meer opzetten. Hartslag steeg dus naar midden D2 tegen 33 per uur met wind tegen. Vanaf Hulst ook wind tegen en vanaf Axel zag ik in de verte iemand fietsen die behoorlijk door reed. Ik naderde de fietser vrij langzaam dus nog maar een tandje bijgeschakeld en de snelheid nog wat omhoog waardoor de hartslag even naar de D3 zone steeg en de benen wat meer op spanning kwamen te staan. De fietser uiteindelijk voorbij gereden en hij bleek op een tijdrit fiets te zitten met een dicht achterwiel van Pro als ik het goed gezien heb, aan zijn postuur te zien was het een triatleet die zo te zien ook nog vrij ontspannen aan het rijden was.

Via de vissersverkorting richting de brug gereden en eenmaal over de brug nog een klein lusje in de polder gereden om minimaal 110 km vol te maken. Ik heb je advies opgevolgd Ton, geen straftraining vandaag (haha) maar gewoon lekker een rondje gefietst. Benen voelde prima aan vandaag ondanks het slechte gevoel in het begin. Conditie lijkt wel wat minder te zijn op het moment maar het kan ook gewoon een wat minder goede dag geweest zijn. Voldaan thuis gekomen en in de whirlpool gesprongen om wederom wat te ontspannen. Nu maar hopen dat het een andere uitwerking heeft op mijn lijf dan het weekendje wellness in de ardennen.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Ooooh wat mis ik de polder en wind. Ik maar afzien om de Pantokrator te bedwingen met een loodzware MTB :)
Het is een lange (rond 20 Km) niet al te zware klim op Corfu. Alleen de laatste 500 meter zijn een marteling met percentage's alla Koppenberg en temperatuur alla "Ik-fik-hier-weg".
Tot binnenkort!
Ciao
MR

Angelo Roelandt zei

Hey Mario,

Mooi man, veel plezier nog op Corfu zal ik nog wel wat in de polder stoempen tegen de wind (haha)

Groeten,

Angelo.