maandag 30 mei 2011

Rustig duurtempo

Vanavond nog een heerlijk rustig rondje gelopen. Gemiddelde hartslag zelfs lager als vorige keer "graag traag" en snelheid iets hoger. Mooie avond om te lopen, minder warm dus wellicht verklaard dit de wat lagere hartslag. Lichaam kan warmte gewoon beter kwijt als het wat koeler is. Gaat echt lekker en ik kan intussen zeggen dat de blessure aan de heup/knie echt verleden tijd is. Lopen begint wel erg verslavend te werken maar tot nu toe kan ik me goed inhouden. Ik ga nog een periode opbouwen en als ik blessurevrij blijf dan ben ik van plan om eens wat wedstrijden te gaan lopen. Gewoon voor de fun voorlopig geen ambities daar is mijn niveau nog niet hoog genoeg voor. Ik verkondigde laatst nog tegen een loopster op een feestje dat mijn PR 38:01 was op de 10 km maar ik kwam erachter dat dit zelfs 34:56 is uit een heel ver verleden, beetje bescheidenheid kan geen kwaad :-) Maar goed dergelijke tijden zijn niet realistisch meer nu ik een dagje ouder ben. Gewoon opnieuw beginnen met een schone lei en nieuwe PR`s neer zetten als ik er klaar voor ben. Over 1 of twee weken ga ik het voorzichtig aan weer proberen op de fiets ik ben benieuwd hoe dit gaat aanvoelen maar heb er vooralsnog niet echt veel vertrouwen in. Wel genoeg om naar uit te kijken in ieder geval. Skeeleren gaat ook erg goed dus ik ben helemaal happy op het moment ondanks dat ik nog geen meter heb kunnen fietsen op de Cervélo. Woensdag nog 1 keer terug naar de osteopaat voor een check-up. Gegevens van vandaag: 5.4 km gelopen in 26:44, 4:56 min/km, 12.1 km/u, HF gem 156. Garmin details

Geen opmerkingen: