vrijdag 23 maart 2012

Duurloop 12 km marathon tempo

Wat een weertje zeg echt heerlijk warm dus na mijn werk de loopkleding aangetrokken bestaande uit ondershirt, singlet, korte broek en een petje. Ja ik weet het ik sta niet met petjes maar op één of andere manier loopt het wel lekker met iets op je hoofd. Gelopen aan marathon tempo dat wil zeggen tussen de 12 en 13 per uur en zeer tevreden over de hartslag met dit warmere weer. Hartslag is flinkt gezakt naar de waardes die ik voor ogen had aan het begin van mijn marathon traject. Tijdens mijn halve marathon debuut liep ik nog aan 180 slagen per minuut en meer tegen en iets over de 13 per uur de gemiddelde hartslag was toen zelfs 180 aan de finish. Vandaag een gemiddelde hartslag van 165 en voor mijn doen is dat erg laag. Heel erg lekker liep het niet in het begin maar je moet tijdens het lopen gewoon een knop omzetten en in dat roesje belanden dan komt het goed. Lukt dit niet dan kan lopen een drama worden zeker als het niet loopt. Na een kilometer of 8 helemaal in mijn vertrouwde roesje en dan loopt het bijna vanzelf. Wel aan de techniek blijven denken en alle andere dingen die ik de laatste maanden heb geleerd. Heup en rug hebben zich goed gehouden tijdens het lopen achteraf wel weer wat last van mijn onderrug maar er zit zeker verbetering in. Nog 3 weken en dan moet ik er klaar voor zijn #rotterdammarathon 12.01 km, 57:23, 12.6 km/u, 4:47 min/km, HF 165 Garmin Details

Geen opmerkingen: