zaterdag 17 maart 2012

Duurloop 33 km "Woeste Kop"

Ongepland vrij ook wel eens lekker en het kwam zeer goed uit voor een van de laatste 30+ km duurlopen ter voorbereiding op de marathon. Rondje Woeste Kop gelopen rond het mooie golfterrein in Axel waar veel bedrijvigheid was #golfen In de eerste 10 kilometers hoorde ik mijn naam roepen en werd ik voorbij gereden door TC Sas van Gent langs de kassen in Westdorpe. Het was de B-groep volgens mij althans Ronny "ja gras van 't sas" vertelde me onlangs dat hij nu met de B-groep meerijdt en ik zag Ronny rijden en vooraan Chris als ik het goed heb. Eenmaal langs het golfterrein goed rond me blijven kijken want zo'n golfballetje komt hard aan als er één of andere prutser aan de gang is :-) Lopen ging op zich lekker maar na 25 kilometer kreeg ik flink last van beide heupen en daarbij lage rugpijn. Na trail by the sea en mijn vorige lange duurlopen had ik geen klachten dus ik ben bang dat de correctie door de osteopaat aan mijn bekken en mijn linkerheup hier mee te maken heeft. Ik had beter nog even gewacht tot na de marathon met de behandeling maar goed het kan ook zijn dat het lichaam zich weer snel aanpast even afwachten dus tijdens mijn volgende trainingen. Eenmaal terug in Westdorpe nog voorbij gesneld door mijn schoonmoeder op haar Bianchi en terug in sas nog een lusje gelopen op mijn vaste trainingsrondje 12 a 13 per uur lopen ging qua conditie nog makkelijk maar door de rugpijn en de heupen was ik blij dat het erop zat na 33 km. Wel zere voetjes maar toch weer een mooie 30+ km training gelopen. Nog één lange duurloop van 35 kilometer en dan ben ik er wel klaar voor denk ik. Blijft een heel eind 42 kilometer rennen maar aan de conditie gaat het zeker niet liggen. Vandaag dezelfde gemiddelde snelheid als tijdens trail by the sea alleen was toen de gemiddelde hartslag 20 slagen hoger wat maar weer aangeeft hoe zwaar het parcours daar was. Ik kan in ieder geval 3 uur lopen aan een veel hogere hartslag dus in principe kan het tempo nog behoorlijk wat omhoog. Vandaag liep ik gewoon lekker relaxed maar door de rugpijn en de heupen ging het de laatste kilometers echt niet lekker meer. De marathon uitlopen is echter het doel de vorm van de dag en eventuele lichamelijke ongemakken bepalen de eindtijd. 33.02 km, 2:55:33, 11.3 km/u, 5:19 min/km, HF 157 Garmin Details

1 opmerking:

Dylan Soetens zei

Angelo,

Zag je ook lopen. Maar het was de B-GROEP niet. Ik en mijn pa reden op kop. Maar jah, foutje maken is menselijk e. Bgroep rijdt alleen op zondag. Wanneer rij jij nog eens mee ?

Grts