donderdag 15 maart 2012

Testrit SMP zadel + Duurloopje

Dinsdagavond naar de osteopaat geweest en behandeld aan bekken, bilspier, litteken en het grootste probleem een bewegingsbeperking van de linkerheup. Al mijn problemen zitten altijd links dus dat was op zich geen verrassing. Wederom prima geholpen door Marco echt een vakbekwaam persoon en erg leergierig. Verhaal van mijn kant omtrent natuurlijk hardlopen en minimalistische schoenen werd vol interesse aangehoord ik heb de pose methode zelfs nog gedemonstreerd in zijn praktijk :-) gisteren een verplichte rustdag maar vandaag mocht er weer gesport worden. Net voor de middag vol verwachting op de fiets gesprongen voor een kort testritje met het SMP zadel en dat is op zich erg goed bevallen. Echt een heel andere zit dan alle andere zadels die ik tot nu toe heb uitgeprobeerd. Veel minder druk op de bips en "al zou je het niet zeggen als je naar het zadel kijkt" het zit echt super comfortabel. Lekker smal, vrij hard (beetje padding) maar vooral de vorm levert een enorme bijdrage aan het comfortabele gevoel. Was het een pijnvrij ritje? nee absoluut niet de eerste 10 a 15 kilometer amper iets gevoeld (bij het SQ lab zadel had ik vanaf de eerste meter al last van mijn zitvlak) na 20 kilometer wel weer last van de bips maar wel minder als normaal. Verschil tov SQ lab zadel is dat de druk anders verdeelt wordt bij het SQ lab zadel komt alle druk op de tweezitbotjes terecht en daar is helemaal niets mis mee als je geen problemen hebt met je zitbotjes. Ik ben geopereerd aan mijn linkerzitbot en uiteraard zit er ook flink wat littekenweefsel op die plek en dan is het niet fijn om daar met een flinke druk op te gaan zitten en dat is nog zachtjes uitgedrukt. Een kleine 30 kilometer gereden en dat was weer meer dan genoeg voor een eerste keer. Ik moet wat zitvlees opbouwen de komende tijd daarna kan ik pas met een echt oordeel/conclusie komen. Wel hoopgevend dit ritje !! ervaringen tot nu toe in ieder geval een stuk beter dan mijn huidige zadel en na de rit voelt alles prima aan (geen verdikkingen of bobbels geconstateerd) kortom er is echt weer hoop op een goede afloop. Garmin details

Na het fietsritje wat gegeten en daarna de loopkleding aangetrokken voor een duurloopje van 8 km. Super lekker weer dus in korte broek en t-shirt gelopen daar doen we het voor dat is echt genieten. Het lopen liep overigens voor geen meter vandaag ik denk dat ik nog even moet wennen aan de hogere temperatuur want de hartslag was aan 12 per uur bijna 15 slagen hoger als normaal. Garmin details Het is echt al snel te warm als je gaat hardlopen maar normaal gesproken wen ik hier wel aan en ik kan op zich juist erg goed tegen de warmte. Ik ben tenslotte warm weer getraind in mijn tijd bij het korps mariniers :-) Een marathon lopen aan hoge temperaturen zal extra lastig en super zwaar zijn dus laten we hopen dat de omstandigheden ideaal zijn op 15 april #rotterdammarathon

Geen opmerkingen: