vrijdag 9 mei 2008

Duurtraining D1 / D3, 63.5 km, 2 uur en 1 minuut, 31.4 km/u

Vandaag stond er een training op het programma van 2 uur waarvan 3 blokken in D3 van 4 minuten met tussenpozen van 8 minuten (3x4x8) Ik breng eerst de kinderen ff naar mijn moeder en omstreeks 14:30 klik ik in de pedalen. Nog even wat anders, het fietsseizoen begon erg slecht wat het weer betreft maar het weer van de afgelopen dagen is echt meer dan fantastisch (zomerse temperaturen) echt ideaal weer om te trainen. Door de polder weer richting Philippine en over de braakmanweg richting de braakman. Er staat wederom veel wind vandaag maar op de heenweg is de wind over het algemeen in mijn voordeel. Na een warming-up van een half uur in D1 (en dat met deze temperaturen) begin ik aan mijn eerste blok in D3. Langs de zeedijk richting Breskens schakel ik een paar tandjes bij en jaag mijn hartslag snel richting de 180 slagen per minuut om in D3 terecht te komen. Snelheid ligt rond de 44 km/u en dit hou ik 4 minuten aan, het eerste blok zit er al weer op. 8 minuten terug in D1 en dan het volgende blok in D3. Ik draai naar links en terug naar rechts het fietspad op en de 8 minuten rust zijn net weer verstreken. Komt perfect uit, dus opnieuw een blok in D3 en weer ligt de snelheid rond de 44 km/u. De hartslag stijgt vrij makkelijk tot maximaal 184 maar het gaat op zich gewoon erg lekker. Ik fiets nu weer in D1 door een plaatsje dat luistert naar de naam "Nummer een" ben hier al vaak voorbij gereden maar heb hier eigenlijk nooit op gelet. Maar goed eenmaal aangekomen in Breskens (echt heerlijk die zeelucht) haast ik me wat om via een kleine omweg (door werkzaamheden) op het fietspad uit te komen richting schoondijke. Het laatste blok D3 op dit fietspad is vol in de wind en de snelheid is nu beduidend lager dan de eerste twee blokken (35 a 37 km/u) maar toch nog behoorlijk. Het intensieve gedeelte van de training zit er op, er is 1 uur en 1 minuut verstreken en er staan ongeveer 35 km op de teller.
Ik laat mijn hartslag terug zakken naar D1 passeer schoondijke om verder bij de stoplichten af te slaan naar Watervliet. Via watervliet fiets ik door de polder terug, handjes onder in de beugels lekker relaxed en wat genieten van het mooie weer. De wind die vrij sterk is maakt me eigenlijk weinig uit, het enige wat nog steeds erg vervelend is, is de zwelling op het zitvlak. Tillf Bastogne Tillf ga ik definitief niet rijden aankomend weekend, dat zou niet verstandig zijn. Het laatste stuk polderweg richting het huis van mijn vader en moeder en de training zit er op. Erg lekker gefietst, met de vorm zit het zeker ook goed. De duurtrainingen zitten nu vaak boven de 30 km/u gemiddeld dus alle trainingsarbeid gedurende de winter is zeker niet voor niets geweest. Nu nog afkomen van de problemen met het zitvlak, voor de rest voel ik me echt topfit.


Geen opmerkingen: