donderdag 22 mei 2008

krachttraining, 57.8 km, 1 uur 51 minuten, 31.2 km/h

Na de krachttraining voor het bovenlichaam door de werkzaamheden in de tuin (snoeien, spitten, harken, grasmaaien) kortom zwoegen in de tuin (haha) nu een krachttraining voor de beentjes. Ik breng de kinderen naar school en begin aan de training. Helaas staat die vervelende brug weer open dus eerst maar weer een blokje om, om het later nog eens te proberen om aan de overkant te geraken. Aan de overkant van het kanaal aan de zijkant van de brug bevind zich een korte en wat steilere helling (7% volgens de polar) daar wil ik een stuk of 7 keer achter elkaar op rijden aan ongeveer 60 a 70 omwentelingen per minuut (lekker zwaar dus) Juist op het moment dat het blokje om is en ik de brug weer inzicht heb gaat hij net voor mijn neus weer open (niet te geloven zeg) wachten ga ik zeker niet doen dus weer terug de polder in voor een blokje om. In de verte zie ik twee felle oranje fietsers rijden, dat moeten mijn vader en moeder haast wel zijn. Iets voorbij de paardenstal fiets ik ze tegemoet, pa op kop en moeders in het wiel. Ha, coureurs roep ik !! ze roepen wat terug maar echt verstaan doe ik het niet. Rechtsaf en later weer rechtsaf, in de verte zie ik ze al weer rijden. Voor ik aan het einde van de weg ben rijden ze al voorbij, ik moet ook linksaf en even later haal ik ze in en zeg tegen mijn moeder dat ze ook eens kop moet trekken (hihi) Vlak voor Sluiskil sla ik weer linksaf en niet lang daarna weer linksaf om zo door de polder terug naar de brug te rijden om zo nog een poging te wagen aan de overkant te geraken om aan de krachttraining te beginnen. Hoe is het mogelijk al weer kom ik ze tegen nu weer in tegengestelde richting. Mijn vader moet gaan werken en mijn moeder brengt hem weg met de fiets (sportief hé) ik heb het dus niet van een vreemde dat sporten. De brug weer in zicht, mijn broek zakt nu echt bijna af weer vlak voor mijn neus gaat dat kreng weer open. Er is al bijna een uur verstreken dus ik moet nu echt aan een blokje kracht beginnen. Dan maar op de helling van de brug zelf. Ik fiets 7 keer op en neer, naar boven uiteraard op een zwaar verzet. Echt goed voel ik de benen nog niet (helling is maar 4%) dus de laatste 2 keer trek ik wat harder door. Eindelijk de brug gaat open en ik ben net klaar met dit blokje. Ik steek de brug over en duik links af van de steilere helling waar ik eigenlijk het blokje kracht wilde doen.

Nu een kwartier er tussen en dan het volgende blokje kracht wat nu gelukkig wel op de steilere kant kan. Ik fiets eerst onder de dijk langs het kanaal tot bijna het einde van de weg en de terug weg fiets ik op de dijk langs het kanaal, terug richting de brug. Ik begin aan mijn volgende blokje kracht. Uiteindelijk rij ik 10 keer de korte helling op van de brug, elke keer als ik boven ben rij ik terug naar beneden via de lange kant en via een stukje graafjansdijk terug naar de helling. De brug is ook weer al open gegaan en de rij auto`s wordt steeds langer als ik de lange kant steeds naar beneden fiets. Je ziet de mensen in de auto`s bijna denken "wat een mafkees" omdat ik zoveel voorbij kom en elke keer de helling op kom, de bocht om draai, en elke keer flink aanzet naar beneden toe. Het is bijna 15:00 en nu kan ik de brug gelukkig weer over. Nog een klein blokje rond de fabrieken en over de vrijstraat naar school om de kids op te halen. Op de rotonde toetert er nog een motorrijder die zijn hand naar me op steekt. Denken, denken oja het is "Pietje" volgens mij aan zijn Yamaha jas te zien. Het zit er op, ondanks die ellendige rotbrug waar ik van de week al elke keer voor heb gestaan als ik naar mijn werk ging en ook als ik terug naar huis ging van mijn werk toch weer erg lekker gefietst. Lekker weer en de wind in ieder geval minder dan gisteren en de dagen daarvoor.

Geen opmerkingen: