zaterdag 10 mei 2008

Herstel training, 73.9 km, 2 uur 35 minuten, 28.5 km/u

Ondanks dat de training van gisteren niet super zwaar was toch maar een herstel training vandaag.
Lekker rustig fietsen dus en een beetje genieten van de omgeving. De polders hier in de buurt kan ik wel dromen dus ik besluit vandaag direct Belgie in te duiken om daar wat te gaan toeren. Een kilometer of 60 moet voldoende zijn voor vandaag, via Assenede fiets ik richting bassevelde, de wind lijkt iets minder stevig dan gisteren en is voorlopig in mijn voordeel. Via bassevelde volg ik de bordjes richting Kaprijke. Eenmaal aangekomen in Kaprijke sla ik uiteindelijk links af en bevind me volgens het bordje in Bentille (nooit van gehoord) "Google" laat zien dan Bentille geen gemeente is en zelfs geen postnummer heeft en ligt op het kruispunt van 4 gemeenten: Sint-Jan-in-Eremo, Kaprijke, Bassevelde en Watervliet. Het is een nederzetting die in de loop der jaren is uitgegroeid tot een dorp. Dat weten we dan ook weer. Ik volg later de bordjes Eeklo en fiets even later door Sint-Laureins. Aangekomen in de polder ben ik de orientatie (want die heb ik totaal niet) wel even kwijt. Ik fiets over voor mij onbekende rustige polder weggetjes en moet af en toe aan de kant voor een boer op zijn tractor, die overigens allemaal met stront aan het smijten zijn op hun land. De luchtwegen zijn nu in ieder geval flink geopend "wat een lucht" Ik geniet overigens wel van de omgeving en ook van de huizen die je af en toe ziet staan. Prachtig contrast altijd in Belgie een villa en 20 meter verder een krot van een woning. In de verte zie ik een toerclub rijden in felle gele kleding, ik volg de weg naar rechts en ga iets harder fietsen om wat dichter bij de groep te komen. Het blijkt de fietsclub te zijn uit Bassevelde en ze toeren ook op hun gemakje door de polders. Een toeterende auto maakt de weg vrij en ik grijp nog voor de auto mijn kans en passeer de groep. Het is een fietser roepen ze "zou knap zijn hé zo`n toeter op mijn Cervélo" ik was even vergeten dat ik in Belgie was (haha) Ik kom bordjes Nederland tegen (Aardenburg en Sluis) en herken deze weg langs een lange vaart, ze schaatsen hier altijd (toen er nog winters waren) Sluis - Brugge - Sluis als ik het goed heb tenminste. Via een lange polderweg kom ik uiteindelijk in Eede terecht en dat herken ik wel want dat ligt in Nederland. Via Eede kom ik uiteindelijk weer in Sint-Laureins terecht wat overigens nog wel een stukje fietsen was, Bassevelde ben ik ook nog tegen gekomen maar ik weet niet meer precies wanneer. Ik fiets nu richting Oost-Eeklo. In Oost-Eeklo aangekomen fiets ik naar de snelweg en sla linksaf op een ventweg langs de snelweg richting Zelzate. De wind is intussen toch weer flink toegenomen dus de snelheid zakt soms zelf naar de 24 a 25 per uur. Na een paar kilometer fietsen kom ik weer een bordje Assenede tegen en sla daarom weer linksaf. Er zijn intussen al meer dan 65 km verstreken dus eigenlijk al iets meer dan gepland maar goed het is niet anders. Met het zitvlak gaat het eigenlijk niet eens zo slecht vandaag, ik voel het wel maar het is niet erg pijnlijk of zo. Overigens de banaan die ik bij had als enig rantsoen blijkt wel erg aan de magere kant. Ondanks de lage inspanning van vandaag zit ik tegen een hongerklop aan. Ik weet waarom, tussen de middag net voor ik vertrok heb ik eigenlijk amper gegeten. Ontbijt was dus eigenlijk de laatste normale voeding en dat is dus veel te weinig. Het is gelukkig niet ver meer dus een probleem zal het zeker niet worden. Ik nader Assenede sla linksaf en wordt flink door elkaar geschud door een strook kasseien. Langs de kerk rechtsaf word de weg gelukkig beter, nog een keer naar rechts en over de staak terug richting Sas van Gent. Ondanks de bijna hongerklop lekker rustig gefietst en genoten van deze route. Thuis gekomen, twee muesli bolletjes gegeten en weer helemaal het mannetje en vanavond weer aan de barbeque.

Geen opmerkingen: