dinsdag 20 mei 2008

Duurtraining D1/D2, 52 km, 1 uur 38 minuten, 31.8 km/u


Vandaag een training met 2 blokken van 20 minuten in D2 (157 - 175 slagen) tijdens toertochten fiets ik de meeste tijd in D2 dus zo`n 10 slagen onder mij omslagpunt. Wind , wind en nog eens wind, het enige verschil met gisteren is dat de wind een stuk minder koud aanvoelt dan gisteren. De temperatuur is dus prima vandaag om te fietsen, toch heb ik mijn shirt met lange mouwen maar aangetrokken want ik heb geen zin om een koudje te vatten. Iets voor half vier klik ik in de pedalen op weg naar de brug, ik zie dat ik moet wachten voor de brug dus draai om en fiets een klein rondje via de vrijstraat langs Nedalco (alcoholfabriek) en langs Cerestar (zetmeel/glucose fabriek) om zo weer snel richting de brug te fietsen die ik nu gelukkig wel overkan. Over de brug gelijk links naar beneden en langs het kanaal op weg naar de stoplichten bij Westdorpe om de tractaatweg over te steken. Eenmaal overgestoken duik ik rechts de polder in allemaal nog in D1 om op te warmen. Na ongeveer een half uur het eerste blok van 20 minuten in D2, het eerste stukje de wind redelijk in mijn voordeel om daarna weer met zijwind en later met tegenwind te fietsen richting Overslag. Iets voorbij overslag zit het eerste blok er al weer op en laat ik de hartslag zakken tot zo`n 154 slagen terug naar D1 dus. Nu even richting koewacht maar al snel duik ik weer een ander stukje polder in. Uiteindelijk fiets ik door Zuiddorpe en fiets daarna weer even een stukje richting Hulst. Nog even en het tweede blok D2 komt eraan, ruim voor Axel duik ik weer de polder in en fiets in principe weer richting Sas van Gent. Ik heb geen zin om dezelfde weg terug te rijden dus volg een ander stukje polder om uiteindelijk vlak bij Zelzate de weg over te steken richting de vissers verkorting. Dit alles in D2 aan een snelheid tussen de 37 en 43 per uur. Eenmaal op de vissers verkorting (zo noemen ze dat toch geloof ik) staat de wind vol op kop dus zakt de snelheid terug tot zo`n 31 a 32 km/u. Een paar honder meter voor de rotonde in Westdorpe richting de brug zit het blok in D2 erop. Over de brug terug het zelfde rondje als in het begin om uit te fietsen. Dus Cerestar, Nedalco, de vrijstraat en we zijn weer thuis. Lekker gefietst ondanks de toch weer stevige wind. Morgen weer een welverdiende rustdag.


Geen opmerkingen: