maandag 19 mei 2008

Hersteltraining, 39.8 km, 1 uur 21 minuten, 29.4 km/u

Ik ben eigenlijk al volledig hersteld van Limburgs Mooiste, zelfs geen klein beetje spierpijn in de benen maar besluit toch "zoals het hoort" om een rustige korte training te rijden vandaag. Ik breng de kids met de fiets naar mijn moeder die al weer bereid was om op te passen (bedankt ma) zodat ik kon gaan trainen. Nog even over Limburgs Mooiste (over de vele lekke banden eigenlijk), ik heb dan wel geen lekke banden gereden tijdens deze tocht maar na controle van de bandjes heb ik er toch flink wat steentjes uit moeten halen waarvan drie vrij grote. Echt top zijn de bandjes hierdoor niet meer maar voor te trainen kunnen ze zeker nog wel een tijdje mee. De continental gp 4000 S hebben zich wat mij betreft wel al bewezen, ik ben echt super tevreden over deze banden vooral over de grip die echt merkbaar beter is dan de michelin pro 2 race die ik hiervoor altijd gebruikte. Ook de vele scheurtjes waren kenmerkend voor de michelin bandjes, de gp 4000 S zien er na ongeveer 2500 km gewoon nog veel beter uit en ze rollen ook perfect. Tot nu toe nog geen enkele keer lek gereden op deze bandjes.
Maar goed we dwalen af, na wat vreemde hartslagwaardes in het begin van de training besluit ik al snel even te stoppen om de borstband wat natter te maken. Het probleem is gelijk verholpen en de waardes zien er weer ok uit. Vandaag een redelijk koud en stevig rotwindje, ik begin de wind hier in de polders nu wel een beetje zat te geraken maar aan de andere kant leer je wel goed om tegen de wind in te fietsen.
Voor een hersteltraining zou een beetje minder wind in ieder geval geen kwaad kunnen maar het is niet anders. Over de vrijstraat en door een stukje polder fiets ik door Philippine richting ijzendijke. Een saai, smal en lang fietspad maar korte rondjes rijden in de polder heb ik vandaag geen zin in. De wind komt voornamelijk van de zijkant en de beentjes doen weer prima hun werk. Ongeloofelijk hoe slecht ik me begin vorige week voelde echt enorm vermoeid, ik zei het al eerder, die paar dagen rust hebben waarschijnlijk geleid tot een "Super compensatie" althans zo voelt het in ieder geval wel. Ook vandaag gaat het allemaal vanzelf en de benen voel ik niet eens. Aan het einde van het lange fietspad sla ik linksaf richting Watervliet en heb op dit stuk de wind even vol in de rug. Eenmaal aangekomen in Watervliet wordt de koude wind op mijn volle blaas me wat te veel "even de bloemetjes water geven dus, of in dit geval een boom" Opgelucht stap ik terug op mijn fiets en fiets ik verder richting Boekhoute, later linksaf langs de parel "een restaurant" om zo via de polder weer richting Philippine te fietsen. Vlak voor Philippine rechtsaf de betonplaten op en zo terug richting de vrijstraat. Mijn hartslag hou ik netjes onder controle, niet volledig in de herstelzone maar vaak laag in de D1 zone wat ook prima is. Onderweg rijdt er nog heel even een blauwe Volvo station wagen naast me en de dame maakt het bekende elleboog gebaar van "kom op gas geven" de auto rijdt verder en al snel besef ik dat het een bekende uit Sas van Gent was. Terug op de vrijstraat kan ik het deze keer toch niet laten en ga ik voor een keer buiten mijn boekje betreft de training, ik ben een pietje precies en hou me altijd netjes aan mijn schema maar deze keer wil ik mijn goede gevoel toch nog even bevestigd zien. 200 meter gas geven kan vast geen kwaad, met het bruggetje in zicht (waar ik linksaf moet) verhoog ik het tempo wat en eenmaal op de 40 per uur ga ik op de pedalen staan voor een korte sprint. Oeps het bruggetje voorbij, ik laat me even uitbollen en zie de 55 km/u nog even op de teller staan na aankomst bij mijn moeder even op de polar gekeken en toch nog 56.2 km/u gehaald op dat korte stukje. Hartslag even 189 slagen per minuut. Een stuk beter dan begin vorige week toen ik er echt alles uit moest persen om amper de 52 te halen. Nu dus met gemak naar de 56 met zijwind. De beentjes toch nog even kunnen voelen dus op het einde van de training !!

Geen opmerkingen: