vrijdag 2 mei 2008

Vrijdag 2 mei, Duurtraining D1/D3 40 km

Te laat naar bed gegaan gisteren en helaas ging om 4:45 al weer de wekker (Duty calls). Te weinig geslapen dus maar dat komt wel vaker voor in de vroege dienst, gelukkig zijn het er altijd maar drie achter elkaar.
Na mijn werk ga ik snel met de auto naar het gemeentehuis, mijn vrouw en kinderen gaan met de fiets. Mijn paspoort is binnenkort namelijk verlopen en de kids staan bijgeschreven in mijn paspoort. Helaas sta ik voor een gesloten deur en ook mijn vrouw is nog steeds niet te zien. Ik bel haar ff en ze zegt me dat je tegenwoordig bij de Rabobank moet zijn voor deze zaken van de gemeente en ze staat daar al op me te wachten. Snel daar naar toe hangt er een briefje op de deur dat de balie voor gemeentezaken gesloten is. Ik had het kunnen weten is natuurlijk een brugdag ivm afgelopen feestdagen. Onverichte zaken naar huis en dan snel de fietskleren aan. mijn vrouw en kids gaan wat rondstruinen op de 1 mei markt (op 2 mei) die overspoeld is door onze zuiderburen die ook vrij zijn vandaag.
Op de planning staat en korte training in D1 en een blok van 20 minuten in D3, ik klik in de pedalen en fiets richting de brug van Sas van Gent die deze keer eens niet open staat. Via Westdorpe over de graafjansdijk (slechte weg) over het kruispunt richting Hulst.
Het weer lijkt ok vandaag wel wat wolken maar echt dreigend ziet het er niet uit. Ik draai 100 omwentelingen en fiets rustig tegen zo`n 30 km/u. Ik fiets voorbij aan axel en zet mijn weg voort in hetzelfde tempo richting Hulst. Vlak voor hulst ligt de weg plots helemaal nat, het heeft hier blijkbaar toch flink geregend maar voorlopig is het nog steeds droog. Ik rij Hulst binnen en wip even snel binnen bij mijn fietsenmaker (Serpenti Cycling) voor een nieuwe lading gelletjes voor aankomend weekend. Ook laat ik mijn achterderailleur nog even afstellen, het schakelen ging iets minder soepel dan anders. Ik word snel geholpen en ben dan ook weer snel onderweg.
Hij schakelt weer als een zonnetje, maar over de zon gesproken, bij de stoplichten van Hulst begint het te regenen. Ik had hier eigenlijk niet op gerekend en heb ook geen regenjack bij. Het is niet anders ik fiets door om zo aan een blok van 20 min in D3 te beginnen.
Door de regenbui is het ook weer iets harder gaan waaien en ik heb nu toch te maken met wat tegenwind. De hartslag stijgt naar de 180 en de snelheid iets boven de 40 km/u. In gelijke richting aan de overkant van de weg zie ik een fietser rijden die aan zijn houding te zien aan het tijdrijden is of althans het trainen daarvan. Enige tijd blijft hij op wat afstand voor me rijden dus ook hij rijdt tegen de 38 km/u.
Na wat bosjes te zijn gepasseerd rij ik nu ongeveer op gelijke hoogte als de renner aan de overkant. Ik zie nu zijn prachtige punthelm en zo te zien een Kuota Kaliber (toch een echte tijdrijder) althans zo oogt hij. Ik fiets nu ongeveer 35 km/u en soms wat minder en fiets nu langzaam van hem weg. Verder heb ik geen oog meer voor de renner en kijk weer vooruit om wat bochten te nemen. Ik ben intussen axel al weer gepasseerd en nader de stoplichten van Westdorpe. Ik kijk op de stopwatch en het blok in D3 is op 20 seconden na voorbij, komt perfect uit zo.
De hartslag terug naar D1 en rustig fiets ik terug de graafjansdijk over in Westdorpe. Nog even over de brug en ik ben weer thuis.
Weer helemaal nat en mijn fiets weer onder de modder. Dat is al drie trainingen op rij dat wordt weer schoonmaken.
Tijdens het schoonmaken schijnt de zon volop, hoe is het mogelijk aan de andere kant wel lekker zo in het zonnetje wat aan de fiets poetsen.Na afloop uiteraard weer een heerlijke verdiende douche. Hieronder de gegevens van de Polar.





2 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is weer een mooi ritje Angelo, jammer van de regen.
Maar je fiets ziet er keurig uit,trouwens het gemeentehuis aan het vlaanderenplein is al lang dicht hoor:-)
Ik zag je toevallig daar vanaf komen vanmiddag.

Angelo Roelandt zei

Meen je dat nou van dat gemeentehuis. Kom er verder nooit dus wist het echt niet.